نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 10 فروردين 1398
ساعت 09:00

ولو رسما هدست‌های VR اختصاصی خود را تایید کرد مطلب ویژه

پس از مدت‌ها شایعه و گمانه‌زنی، سرانجام هدست‌های Valve Index تایید شد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ شرکت Valve پس از مدت‌ها گمانه‌زنی و انتظار، سرانجام به صورت رسمی ساخت و عرضه هدست‌های واقعیت مجازی اختصاصی خودش، با عنوان «Valve Index» را تایید کرد. همزمان با اعلام این خبر، صفحه اختصاصی Valve Index نیز در وب‌سایت فروشگاهی استیم در دسترس قرار گرفته است.

شایعه عرضه هدست‌های اختصاصی ولو، برای یک مدت طولانی هست که به شکل‌های مختلف مطرح می‌شود و تاکنون در این رابطه، اظهارنظرهای غیرمستقیم، ادعاهای مختلف، گزارش‌های لیک شده و ... به این موضوع که Valve چنین برنامه‌ای دارد مطرح شده است. با توجه به تایید Valve Index، حال می‌توان گفت که همه آن شایعات در واقع صحت داشتند. غیر از تایید این هدست‌ها، ولو البته اطلاعات چندان زیادی درباره آن‌ها فاش نکرده، و به طور مشخص معلوم نیست که مشخصات سخت‌افزاری این هدست‌ها به چه ترتیب هست. با این وجود براساس گفته ولو، Valve Index قرار است به زودی و تا دو ماه آینده، یعنی در می ۲۰۱۹ عرضه شود. با در نظر گرفتن تصاویر اولیه منتشر شده از هدست (از جمله در تصویر کاور همین مطلب)، می‌توان حدس‌هایی هم درباره مشخصات سخت‌افزاری آن زد؛ از جمله اینکه ظاهرا این سخت‌افزار مجهز به دو سنسور (یا دو دوربین) تعبیه شده درونی در خود هدست است. بخش‌های دیگری نظیر یک تنظیم‌گر فاصله دید نیز روی هدست دیده می‌شود. مشخص نیست که کنترلرهای SteamVR Knuckle نیز بخشی از Valve Index باشند یا خیر.

شرکت ولو قبلا هم از طریق همکاری با شرکت HTC، به تولید هدست‌های هماهنگ با اکوسیستم خود علاقه نشان داده بود که حاصل آن همکاری تولید هدست‌های سری Vive بودند. Valve Index گرچه جدیدترین مدل‌های هدست VR در صنعت گیم هستند، با این حال در سال ۲۰۱۹ شاهد عرضه چند مدل هدست دیگر هم هستیم. آکیولوس در این سال، مدل‌های بروز شده سری ریفت با نام Oculus Rift S را عرضه می‌کند که از سنسورهای ردیاب درونی استفاده می‌کند، از رزولوشن بالایی برخوردار است و از نظر ظاهری به شکل ارگونومیک‌تری ساخته شده‌اند. غیر از این، مدل Oculus Quest با سخت‌افزاری بسیار قدرتمند هم معرفی شده که به عنوان هدست‌های VR و مستقل، از پردازشگرهای بسیار قدرتمند Qualcomm Snapdragon 835 استفاده می‌کنند. هر دو این مدل هدست‌های آکیولوس قرار است با قیمت ۴۰۰ دلاری به فروش برسند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.