نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 28 فروردين 1398
ساعت 16:00

مایکروسافت رسما از کنسول بدون دیسک Xbox One S رونمایی کرد

کنسول جدید Xbox One S All-Digital Edition به صورت رسمی رونمایی شد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از ماه‌ها شایعه و لیک شدن اصل خبر، مایکروسافت اخیرا به صورت رسمی از کنسول بدون درایو دیسک‌خوان ایکس‌باکس وان، موسوم به «Xbox One S All-Digital Edition» رونمایی کرده است. این کنسول مطابق گزارش فاش شده قبلی با قیمت ۲۵۰ دلار و از روز ۷ می (۱۷ اردیبهشت) در بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

پس از چند ماه گمانه‌زنی و انتشار گزارش‌های جسته و گریخته، وب‌سایت رسمی ایکس‌باکس در جریان رویداد Inside Xbox رسما از جدیدترین کنسول خانواده Xbox One پرده‌برداری کرده است. کنسول جدید، از نظر قدرت و عملکرد پردازشی و گرافیکی تفاوتی با ایکس‌باکس وان اس معمولی ندارد، با این حال Xbox One S All-Digital Edition، یک ورژن فاقد درایو دیسک خوان است و به این ترتیب امکان استفاده نسخه‌های فیزیکی بازی‌ها روی آن وجود ندارد. این کنسول در عوض، فقط امکان دانلود نسخه دیجیتالی بازی‌ها را می‌دهد و مطابق گزارش قبلی، به صورت پیش‌فرض سه بازی Minecraft، Sea of Thieves و Forza Horizon 3 را به صورت پری‌لود در خود دارد.

Xbox SAD 2

کنسول جدید از نظر طراحی و حتی رنگ‌بندی، مشابه مدل معمولی Xbox One S سفید رنگ (موسوم به Robot White) است و از یک هارددیسک ۱ ترابایتی استفاده می‌کند. این میزان فضا براساس گزارش مایکروسافت، برای دانلود دیتا از Xbox Store یا Game Pass بسیار مناسب خواهد بود. مایکروسافت خبر رونمایی از این کنسول را مدتی پس از فاش کردن سرویس جدید Xbox Game Pass Ultimate اعلام کرده است؛ گفتنی است که سرویس جدید Xbox Game Pass Ultimate درواقع ترکیب دو سرویس اشتراکی Game Pass و Xbox Live Gold است که کاربران می‌توانند با ماهانه ۱۵ دلار این سرویس اشتراکی جدید را تهیه کنند.

کنسول جدید بدون دیسک ایکس‌باکس، به نظر بازیکنانی را هدف قرار داده که Xbox را تنها به خاطر سرویس اشتراکی Xbox Game Pass در نظر دارند؛ گفتنی است که سرویس محبوب Xbox Game Pass به کاربران در ازای دریافت ماهانه ۱۰ دلار، اجازه دسترسی به صدها بازی مختلف (از جمله دسترسی روز عرضه به عناوین انحصاری ایکس‌باکس) را می‌دهد. این سرویس درمجموع محبوبیت بسیار بالایی را پیدا کرده و مایکروسافت در این نسل، تبلیغات و پیشنهادات گسترده‌ای را برای بیشتر کردن جامعه مشترکین این سرویس انجام داده است.

Xbox One S All-Digital Edition اما از نظر قیمت ممکن است با مشکلاتی نیز مواجه شود، این با در نظر گرفتن این واقعیت است که در بسیاری از خرده‌فروشی‌ها امکان تهیه کنسول کامل و دارای درایو دیسک‌خوان Xbox One S، حتی با قیمت ۲۰۰ دلار نیز وجود دارد و باید دید که استقبال طرفداران از یک مدل محدودتر، و با قیمتی ۲۵۰ دلاری به چه شکل خواهد بود. همان‌طور که اشاره شد، این مدل کنسول‌ها قرار است از روز ۷ می (۱۷ اردیبهشت) در بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.