در جدیدترین اخبار بازی در بازیمگ؛ شرکت گوگل با معرفی پلتفرم Google Stadia، گامی رو به جلو جهت حضور در صنعت بازیسازی برداشت؛ با وجود آنکه این شرکت تا به امروز جزئیات زیادی را در مورد مزایای سرویس استریمینگ Stadia ارائه کرده، اما همچنان، حرف و حدیثهای بسیاری مبنی بر امکان موفقیت این پلتفرم و ملزومات آن ارائه میشود، یکی از اصلیترین مشکلات این پلتفرم که بارها از سوی تحلیلگران و حتی بزرگان صنعت بازیسازی مورد اشاره قرار گرفته، عدم وجود عناوین انحصاری کافی است.
اخیراً «پیرز هاردینگ-رولز» (Piers Harding-Rolls) به عنوان مدیر تحقیقات و تحلیل عناوین ویدیویی شرکت IHS Markit در صحبت با مجلهی MCVUK اعلام کرد که اگر شرکت گوگل میخواهد سرویس Stadia به موفقیتی دست یابد، باید پول قابل توجهی خرج کند؛ به گفتهی آقای هاردینگ، گوگل در کنار سرمایه گذاری برروی عناوین فرست پارتی، باید برروی عناوین ترد پارتی و انحصار زمانی آنها نیز سرمایه گذاری کند:
با آنکه در اختیار داشتن یک استودیوی فرست پارتی جدید، یک گام در جهت صحیح برای گوگل محسوب میشود، اما آنها باید صحبتهایی نیز در مورد دریافت انحصار زمانی برخی عناوین بزرگ از ناشرین ترد پارتی صورت دهند، بدین شکل آنها قادر خواهند بود تا پا به میدان رقابت بگذارند. اگر شرکت گوگل تصمیم جدیای در زمینهی رقابت در صنعت بازیسازی داشته باشد، باید انتظار خرید استودیوها یا حتی ناشرین بزرگ را از سوی آنها داشته باشیم.
نظرات