نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 02 دی 1398
ساعت 09:00

یوبی‌سافت یک پروژه معرفی‌نشده را پس از ۳ سال توسعه متوقف کرد

۲۰۰ نفر از اعضای این تیم حالا در ۱۵ پروژه فعال دیگر استودیو کار می‌کنند

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یکی از توسعه‌دهندگان یوبی‌سافت مونترال، فاش کرده که بازی معرفی‌نشده تیم او حالا پس از ۳ سال توسعه کنسل شده است.

یوبی‌سافت مونترال به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین استودیوهای بازی‌ساز شرکت یوبی‌سافت، خانه اصلی‌ترین محصولات این شرکت از جمله سری‌های Assassin’s Creed، Far Cry و Watch Dogs است و پروژه‌های مختلفی هم برای عرضه در سال‌های آینده دارد. با این حال، این استودیو نیز مثل شرکت یوبی‌سافت ظاهرا هنوز تحت تاثیر گزارش‌های مالی ضعیف چند ماه گذشته قرار دارد و در تازه‌ترین مورد، فاش شده که این ناشر بزرگ حالا و پس از سه سال توسعه یک پروژه معرفی‌نشده، تصمیم به لغو کردن کامل آن گرفته است. گفتنی است که مدتی پیش فاش شد که این ناشر بزرگ فرانسوی، از عملکرد ضعیف عناوین The Division 2 و Ghost Recon Breakpoint نزد طرفداران و منتقدین شوکه شده و با در نظر گرفتن پایین بودن سود حاصل از این پروژه‌ها نسبت به برآورد اولیه، تصمیم به تاخیر انداختن عرضه تقریبا همه عناوین آینده شرکت گرفته است.

گزارش اخیر درباره کنسل شدن یک پروژه بعد از ۳ سال توسعه، توسط یکی از برنامه‌نویسان گرافیکی یوبی‌سافت مونترال یعنی Louis de Carufel و در چند توییت صورت گرفت که البته، این پست‌ها حالا حذف شده‌اند. به گفته Carufel، تیم آن‌ها که شامل بیش از ۲۰۰ بازی‌ساز شاغل در یوبی‌سافت مونترال بودند حالا پس از ۳ سال کار روی یک بازی معرفی‌نشده، متوجه شدند که پروژه به کلی کنسل شده است. اعضای این تیم که در عرضه دو بازی Watch Dogs و Watch Dogs 2 پیش از این فعال بودند، به گفته Carufel با اخراج مواجه نشدند و در عوض، به انتخاب خودشان به یکی از «۱۵ پروژه» فعال این استودیو ملحق شده‌اند. گفتنی است که سابقه Carufel البته طولانی‌تر است و او، در سال ۲۰۱۰ نیز در ساخت بازی Splinter Cell: Conviction در استودیو فعال بوده است.

گرچه کنسل شدن این پروژه پس از ۳ سال توسعه می‌تواند خبر بدی باشد، ولی این موضوع که هیچ کدام از این ۲۰۰ توسعه‌دهنده کار خود را از دست نداده‌اند امیدوارکننده است. از طرفی حالا فاش شده که این استودیو، ۱۵ پروژه مختلف را همزمان پیش می‌برد که فرصت گمانه‌زنی زیادی را برای طرفداران ایجاد می‌کند. از میان پروژه‌های قطعی، عنوان Watch Dogs: Legion پیش از این به صورت رسمی معرفی شده و به احتمال بسیار زیاد، پروژه قطعی دیگری از سری Assassin’s Creed هم در این میان خواهد بود؛ این سری در سال ۲۰۱۹ هیچ بازی برای عرضه نداشت و در سال ۲۰۱۸ نیز بازی Assassin’s Creed Odyssey توسط یوبی‌سافت کبک عرضه شد. آخرین بازی یوبی‌سافت مونترال در این سری، بازی Origins بود که سه سال پیش منتشر شد.

با درنظر گرفتن اینکه هنوز بسیاری پروژه دیگر در این استودیو وجود دارد، می‌توان امیدوار بود که عناوینی نظیر Prince Of Persia یا Splinter Cell نیز در بین ۱۵ پروژه یوبی‌سافت مونترال وجود داشته باشد. هرچند Carufel هیچ اشاره‌ای به جزئیات پروژه‌ها نکرد و توییت‌های اولیه نیز حالا حذف شده‌اند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.