نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 15 دی 1398
ساعت 09:00

زمان شروع برنامه سونی در CES 2020 اعلام شد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی اخیرا به صورت رسمی، زمان شروع لایواستریم کنفرانس اختصاصی خود در CES 2020 را اعلام کرده است.

کمپانی سونی یکی از برندهایی است که قرار است در رویداد CES 2020 شرکت کند؛ رویداد بزرگی که تمرکز آن روی معرفی کالاهای مصرفی الکترونیکی جدید است. سونی معمولا هر ساله در این رویداد حضور دارد ولی شعار اعلام شده اخیر آن‌ها برای شرکت در CES امسال، یعنی «آینده در راه است (The future is coming)» باعث شده تا بسیاری، این احتمال را مطرح کنند که این شرکت خبرهایی از کنسول نسل بعدی پلی‌استیشن هم به اشتراک می‌گذارد. لازم به ذکر است که نام کنسول جدید «پلی‌استیشن 5» و همچنین پنجره زمانی عرضه در تعطیلات ۲۰۲۰ برای آن تایید شده، ولی هنوز بسیاری از اطلاعات دیگر درباره آن مخفی نگه داشته شده است.

سونی به تازگی زمان شروع کنفرانس اختصاصی خود در رویداد را فاش کرده که بر این اساس، این رویداد به شکل لایواستریم در روز ۶ ژانویه ساعت ۵ عصر  (۱۶ دی ساعت ۴:۳۰ صبح) پخش خواهد شد. به صورت رسمی، این شرکت صحبتی درباره معرفی کنسول نسل نهمی خود در این کنفرانس نکرده، ولی با توجه به اعلام شدن شعار آینده در راه است انتظار می‌رود که این شرکت خبرهای بزرگی را در جریان این کنفرانس منتشر کند.

سونی و مایکروسافت به عنوان دو شرکت رقیب در بازار کنسول‌های خانگی، برنامه عرضه کنسول‌های نسل نهمی خود در اواخر سال ۲۰۲۰ را دارند. پیرامون شرکت رقیب سونی، مایکروسافت مدتی پیش و در جریان رویداد The Game Awards 2019 به شکل از قبل اعلام‌نشده و سورپرایزکننده‌ای از شمایل و همچنین کنترلر Xbox Series X رونمایی کرد. البته آن رونمایی از طریق یک تیزر بود و این کنسول هنوز به صورت فیزیکی در معرض دید قرار نگرفته است. استراتژی مایکروسافت برای رونمایی کوتاه از این کنسول در رویداد جوایز بازی سال در مجموع با استقبال مواجه شد و باعث شد تا این خبر به جامعه بزرگی از بازیکنان منتقل شود؛ جامعه‌ای که ممکن بود در صورت رونمایی در یک رویداد اختصاصی‌تر به این میزان از بزرگی نباشد. با توجه به این واقعیت، این احتمال وجود دارد که سونی هم تصمیم به رونمایی سریع‌تر از PlayStation 5 را گرفته باشد.

در صورتی که سونی کنسول بازی بعدی خودش را در CES نمایش دهد، از آن به بعد به صورت قطع شاهد انتشار انواع مقایسه‌ها پیرامون این دو کنسول رقیب خواهیم بود. در غیر این صورت، سونی این کار را به آینده و برگزاری یک رویداد ویژه‌تر موکول می‌کند. در این رابطه شایعه‌هایی وجود دارد که این شرکت، یک رویداد اختصاصی پلی‌استیشن در فوریه (ماه آینده میلادی) برگزار و رونمایی را در آنجا انجام می‌دهد. در هر صورت باید توجه داشت که هر دو کنسول در کم‌تر از ۱۲ ماه دیگر عرضه می‌شوند و به زودی خبرهای رسمی‌تری از این کنسول‌ها منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.