نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 19 دی 1398
ساعت 14:00

به گفته سونی بزرگ‌ترین ویژگی PlayStation 5 هنوز فاش نشده است

1 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ جیم رایان رئیس و مدیرعامل SIE گفته که سونی هنوز بزرگ‌ترین ویژگی پلی‌استیشن 5 را فاش نکرده است.

با توجه به کمپین تبلیغاتی سونی تا پیش از برگزاری رویداد CES 2020، بسیاری گمانه‌زنی کردند که این شرکت سرانجام از کنفرانس اختصاصی خودش برای رونمایی از کنسول PS5 استفاده می‌کند؛ اتفاقی که درنهایت صورت نگرفت و آن‌ها تنها به نمایش لوگوی رسمی این ماشین و همچنین بیان برخی ویژگی‌ها که قبلا و در سال ۲۰۱۹ هم وعده داده شده بود پرداختند. با در نظر گرفتن اینکه مایکروسافت تاکنون جزئیات بیشتری از کنسول رقیب PS5 یعنی Xbox Series X را منتشر کرده، ادامه محافظه‌کاری سونی در CES 2020 با نقدهای زیادی هم مواجه بود.

جیم رایان به عنوان رئیس و مدیرعامل شرکت Sony Interactive Entertainment که مسئولیت پشتیبانی و توسعه پلتفرم پلی‌استیشن را برعهده دارد، اخیرا با نشریه Business Insider ژاپن مصاحبه تازه‌ای انجام داده و درباره ویژگی‌های منحصربه فرد پلی‌استیشن 5 گفته است. او در این رابطه گفت که کنسول جدید دارای ارتقاهایی است که آن را به کلی از کنسول‌های قبل متمایز می‌کند؛ این هم شامل ویژگی‌هایی نظیر صدای سه‌بعدی، haptic feedback برای کنترلرها، حافظه SSD و تکنولوژی سخت‌افزاری Ray-tracing از جمله این موارد هستند. با وجود اینکه این ارتقاها مدت‌هاست که توسط سونی مطرح و کمپین تبلیغاتی کنسول نیز بیشتر روی همین ویژگی‌ها متمرکز بوده، رایان اما گفته که هنوز ویژگی‌های متمایزکننده بزرگ‌تری از کنسول هست که فاش نشده‌اند.

هنوز هم ویژگی‌های منحصر به فرد بیشتری درباره PlayStation 5 وجود دارد که باعث تمایز آن با کنسول‌های قبلی می‌شود. ویژگی‌ها با تفاوت‌های بزرگ‌تر هنوز فاش نشده‌اند.

این یک اظهارنظر مهم درباره پلی‌استیشن 5 محسوب می‌شود که به وجود قابلیت‌هایی در آن اشاره دارد که هنوز هیچ صحبتی درباره آن‌ها نشده است. این همچنین می‌تواند دلیل دیگری برای سونی باشد که تصمیم بگیرد همچنان خبرهای مرتبط با کنسول بعدی خودش را با وسواس قابل ملاحظه‌ای منتشر کند. در هر صورت آن طور که از صحبت‌های رایان بر می‌آید، باید منتظر وجود قابلیت‌هایی کاملا غیرقابل پیش‌بینی که حتی مهم‌تر و بزرگ‌تر از وجود حافظه SSD و تکنولوژی Ray-tracing یا backwards compatibility هستند باشیم.

رایان در چند بخش دیگر از صحبت‌هایش به نکات جالب دیگری اشاره کرد، از جمله این که از نظر او تاخیری که در عرضه PS4 در ژاپن وجود داشت یک استراتژی خوب بود و همچنین، اینکه عرضه PS5 به معنی این نیست که پشتیبانی از PlayStation 4 سریعا متوقف شود.

در جریان پروسه انتقال از PlayStation 4 به PlayStation 5، هنوز هم میزان قابل توجهی کاربر برای کنسول PS4 وجود خواهد داشت. این موضوع بسیار مهمی است و ما نسبت به آن کاربران مسئولیت داریم.

کنسول بازی خانگی پلی‌استیشن 5، قرار است در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ وارد بازار شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.