نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 20 بهمن 1398
ساعت 18:00

پتنت سونی به ویژگی درخواست و ارائه راهنما اشاره می‌کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک پتنت ثبت شده سونی، از ویژگی فرمان صوتی و پاسخدهی هوشمند در پلی‌استیشن پرده برمی‌دارد.

راهیاب‌های تصویری یا متنی، یکی از محبوب‌ترین محتواهای موردتوجه بازیکنان است و این دسته از کاربران، در مواقع مختلف از جمله زمانی که در یک بخش از بازی به مشکل بر می‌خورند، قصد پیدا کردن آیتم سختی را دارند و ... توسط بازیکنان استفاده می‌شوند. در این رابطه، به نظر می‌رسد که سونی و پلی‌استیشن قصد ایجاد یک تحول را دارند و ممکن است این توانایی به بازیسازان داده شود که از طریق دیتابیس‌های خود بازی و فرایند یادگیری ماشین، بازی مذکور در صورت درخواست بازیکن از طریق فرمان صوتی، راهنمای موردنظر را دراختیار بگذارد.

پتنت جدید سونی که در سازمان جهانی حق مالکیت معنوی نیز قابل مشاهده است، از وجود تکنولوژی‌های مدرنی خبر می‌دهد که به نظر تنها می‌تواند در کنسول بعدی سونی یعنی پلی‌استیشن 5 قابل استفاده باشد. براساس این پتنت، به ماژول خاصی اشاره شده که می‌تواند اطلاعات بازی را پردازش و براساس الگوی بازی هر بازیکن، تصمیم و کاری که بازیکن قصد انجامش دارد را پیش‌بینی کند. این فن‌آوری ترکیبی از تکنولوژی یادگیری ماشین (machine learning)، بانک اطلاعاتی مشخص و فرمان ارسالی توسط خود بازیکن است. همچنین فرمان ارسالی توسط کاربر، خود شامل پردازشگر زبان نیز می‌شود و برای مثال اگر بازیکن بپرسد که «هی پلی‌استیشن، چطور این باس را شکست بدهم؟»، پلی‌استیشن روشی که توسط بیشترین بازیکنان با موفقیت امتحان شده را نمایش می‌دهد. شما در ادامه سازوکار این تکنولوژی را مشاهده می‌کنید.

ps5 hint patent

نکته جالب در مثال موجود در پتنت، این است که پاسخدهی پلی‌استیشن می‌تواند شامل خرید درون برنامه‌ای نیز باشد. البته مشخص نیست که این خرید از طریق واحد پول واقعی بوده یا یک واحد پولی داخل بازی است، ولی برای مثال اگر تهیه نوع خاصی از منابع داخل بازی برای شکست دادن باس بیشترین آمار موفق ثبت شده را داشته باشد، بازیکن از طریق همان بخش پاسخ دریافتی می‌تواند منبع معرفی شده را خرید کند.‍ در پتنت، بازیکن فرمان صوتی خود را از طریق کنترلر ارسال می‌کند که می‌تواند نشان دهنده درست بودن شایعات قبلی، مبنی بر تعبیه میکروفون داخلی در کنترلرهای پلی‌استیشن 5 هم باشد.

باید توجه داشت که حتی با وجود ثبت شدن این پتنت در WIPO، همیشه احتمال این وجود دارد که شرکت‌ها موارد مشابه را در محصول نهایی خود اعمال نکنند و به این ترتیب باید منتظر خبرهای رسمی از جانب سونی بود. در این رابطه البته یک ویژگی نسبتا مشابه، در دوره معرفی اولیه Google Stadia هم وعده داده شده بود؛ ویژگی که البته در روز لانچ این پلتفرم غایب بود و هنوز هم در دسترس قرار نگرفته است.

کنسول بازی خانگی PlayStation 5 طبق اعلام قبلی قرار است در تعطیلات پایان سال ۲۰۲۰ عرضه شود و هنوز رونمایی رسمی و معرفی ویژگی‌ها، سرویس‌ها و بازی‌های روز عرضه آن انجام نشده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.