نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 20 بهمن 1398
ساعت 09:00

موبایل حالا پلتفرم پیشرو اکتیویژن بلیزارد محسوب می‌شود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، موبایل را درزمینه جذب مخاطب بیشتر به عنوان پلتفرم پیشرو فعلی شرکت معرفی کرد.

Activision در سال ۲۰۱۹، قدم بزرگی برداشت و با بازی Call of Duty: Mobile رسما یکی از مهم‌ترین برندهای دنیای گیم را به دنیای موبایل آورد. این اقدام البته به سرعت نیز آثار خود را نشان داد و بازی در زمینه دانلود و درآمدزایی رکوردهای مختلفی هم به دست آورد، تا جایی که از Call of Duty: Mobile به عنوان یکی از بازی‌ها با بهترین عملکرد در میان همه عناوین موبایلی سال ۲۰۱۹ هم نام برده شده است. با در نظر گرفتن کسب چنین موفقیت‌هایی، احتمالا جای تعجبی نیست که پس از این شاهد عرضه بازی‌های بیشتری از جانب اکتیویژن برای پلتفرم موبایل باشیم. در این زمینه، مدیرعامل این شرکت اخیرا حتی فراتر رفته و گفته که موبایل درحال حاضر به پلتفرم پیشگام اکتیویژن در دوره کنونی تبدیل شده است.

Bobby Kotick مدیرعامل کمپانی Activision-Blizzard اخیرا در جریان گزارش مالی سه ماهه شرکت، درباره موفقیت بازی Call of Duty: Mobile صحبت کرده و گفته که این موفقیت چطور باعث شده تا موبایل حالا به پلنفرم پیشگام برای اکتیویژن تبدیل شود.

برای مثال به Call of Duty اشاره می‌کنم، که ما قبل‌تر بازی Call of Duty Mobile را معرفی کردیم. با این کار ما موفق شدیم در طول یک سال جامعه بازیکنان پایه خودمان در سری را از ۴۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون بازیکن برسانیم. این هم در حالی است که ما انتظار داریم ارقام ما با توجه به این بازی و دیگر عناوین هنوز معرفی نشده سری، در سال ۲۰۲۰ با رشد بسیار بیشتری هم مواجه شوند. موبایل درواقع حالا پلتفرم پیشگام ما به حساب می‌آید. مدل تجاری برای Call of Duty Mobile به صورت دریافت رایگان یا free to play است که همین ویژگی، باعث شده تا رشد بسیار سریعی در زمینه توسعه جامعه مخاطبان و بازیکنان تجربه شود. در زمینه درآمدزایی نیز وجود انتخاب برای خریداری آیتم‌های پولی درون برنامه‌ای و سرویس‌ها و همچنین پخش تبلیغات به عنوان راهکار محسوب می‌شوند.

ما با موفقیت یک بازی برای موبایل تولید کردیم. فرنچایزهای ما این قدرت را دارند که مخاطبان بیشتر و بزرگ‌تری را نسبت به گذشته جذب خودشان کنند. ما با جدیت برای تولید بازی‌های باکیفیت موبایلی برای مهم‌ترین فرنچایزهای خود کار می‌کنیم.

در همین ارتباط، اخیرا فاش شده که به نظر کمپانی اکتیویژن برنامه تولید یک بازی موبایلی از سری Crash Bandicoot را دارد. این بازی که ظاهرا دوره تست خود را توسط استودیو سازنده Candy Crush یعنی King می‌گذراند، یک بازی از نوع همیشه درحال دویدن خواهد بود. لازم به ذکر است که حتی با وجود این تحول، اکتیویژن پلتفرم‌های بزرگ‌تر کنسولی و پی‌سی را فاموش نکرده و آن‌ها یک بازی جدید Call of Duty برای سال ۲۰۲۰ را تایید کردند. به علاوه احتمالا باید منتظر عرضه تعدادی بازی ریمستر از سری‌های کلاسیک شرکت نیز باشیم.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.