نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 29 بهمن 1398
ساعت 09:00

پالی‌فانی برای آینده سری Gran Turismo ایده‌های زیادی دارد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مدیرعامل استودیو پالی‌فانی، اخیرا گفته که برای آینده سری Gran Turismo مایل به افزایش نرخ فریم است.

سری بازی‌های سبک ریسینگ یا مسابقه‌ای Gran Turismo، یکی از قدیمی‌ترین فرنچایزهای فرست پارتی سونی و پلی‌استیشن است. با در نظر گرفتن استانداردهای بسیار بالای سازندگان این سری در استودی ژاپنی Polyphoy Digital، طرفداران این مجموعه منتظر اولین دموها از بازی نسل بعدی سری هستند که قرار است در سخت‌افزار بسیار قدرتمند پلی‌استیشن 5 اجرا شود. درحالی که بهره‌گیری از این سخت‌افزار پرقدرت قطعا به بالارفتن کیفیت جلوه‌های بصری منتهی می‌شود، ولی سازندگان این سری ظاهرا بیش از همه به بالا بردن نرخ فریم بازی و بهبود کارایی توجه بیشتری دارند.

Kazunori Yamauchi مدیرعامل پالی‌فانی و تهیه‌کننده سری گرن توریزمو، اخیرا درباره آینده این سری بازی ریسینگ صحبت‌های تازه‌ای انجام داده و گفته که تا جایی که به بحث رزولوشن و ابعاد تصویر مربوط است، 4K کافی است و او جدای از این بحث، بیشتر بابت بالا بردن نرخ فریم و کارایی بازی نگرانی دارد. او در پاسخ به سوال درباره احتمال پشتیبانی بازی‌های آینده از ابعاد تصویر بالاتر از 4K گفت:

جدای از ابعاد تصویری بسیار بالا و نجومی که شما درباره‌اش صحبت کردید، من بیشتر تمایل دارم تا پیشرفت‌ها پیرامون کارایی باشد. در رابطه با نرخ فریم بر ثانیه، به جای اینکه در همین فریم ریت ۶۰ باقی بمانیم، من بیشتر دوست دارم که این مقدار را به ۱۲۰ یا حتی ۲۴۰ فریم بر ثانیه ارتقا دهیم. تصور می‌کنم که این مورد قرار است تجربه کلی که از بازی تاکنون وجود داشته را در ادامه راه تغییر دهد.

باید توجه داشت که نرخ فریم بالا و البته نرخ تازه‌سازی تصویر پایین، همواره از مهم‌ترین فاکتورها برای بالا بردن سطح کیفی تجربه بازی‌های ریسینگ و مسابقه‌ای بوده و به نظر می‌رسد که سازندگان در پالی‌فانی، جدای از کیفیت بصری بالا و رزولوشن 4K، بالا بردن نرخ فریم Gran Turismo آینده را بیشتر موردتوجه قرار می‌دهند. او البته در یک بخش دیگر نیز گفته که حتی با وجود کنسول قوی‌تر، تغییرات بسیار بنیادین در تجربه کاربری دیگر نمی‌تواند مثل سابق مورد توجه قرار بگیرد. او در این رابطه نیز گفت:

با مهاجرت از PS1 با PS2، سطح کیفی و تجربه کاربری صد برابر بهبود نشان می‌داد و تفاوت‌ها میان دو نسل کنسول به شکل کاملا مشخصی محسوس بودند. یک ارتقا و بهبود مثل آن دوره دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

جدیدترین نسخه از سری گرن توریزمو، بازی Gran Turismo Sport عرضه سال ۲۰۱۷ است که هم‌اکنون برای پلی‌استیشن 4 در دسترس قرار دارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.