نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 30 بهمن 1398
ساعت 09:00

با پردازشگر Zen 2 در کنسول‌های جدید کارهای بزرگی قابل انجام است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ توسعه‌دهنده بازی Dawn of Fear از قدرت پردازشگرهای Zen 2 در کنسول‌های نسل نهمی ستایش کرده است.

پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس، کنسول‌های بعدی و نسل نهمی سونی و مایکروسافت هستند که قرار است در تعطیلات پایان سال ۲۰۲۰ عرضه شوند. مشخصات دقیق سخت‌افزاری این دو کنسول، البته هنوز فاش نشده ولی برخی مشخصات کلی آن نظیر استفاده از پردازشگرهای سفارشی Zen 2 شرکت AMD برای هر دو آن‌ها تایید شده است. با درنظر گرفتن توان بسیار بالای این پردازشگرها، می‌توان حدس زد که بازیسازان از پرش بین نسلی و افزایش توان کنسول‌های بعدی خوشحال هستند. در همین ارتباط، Manuel García Ceva مدیرعامل استودیو Brok3nsite که پیش از این بازی Dawn of Fear را برای پلی‌استیشن 4 منتشر کردند درباره کنسول‌های نسل نهمی نظرات خود را به اشتراک گذاشته است.

García Ceva درباره استفاده هر دو کنسول از RAM GGD6 و پردازشگرهای Zen 2 شرکت AMD گفت:

دراختیار داشتن میزان حافظه RAM بیشتر به این معنا است که می‌توان چیزهای بیشتری روی نمایشگر فرستاد و به نمایش گذاشت. در انتها، همه چیز پیرامون این مسئله است که یک تعادل و بالانس در فرایند ساخت ایجاد شود. می‌توانیم این طور بگوییم که اگر بازی‌های جهان باز فعلی بزرگ به نظر می‌رسند، شما به زودی آن‌ها را کوچک خواهید دید.

این توسعه‌دهنده در ادامه درباره تفاوت توان پردازشگر Zen 2 نسبت به کنسول‌های نسل بعد از نظر یک بازی‌ساز نیز گفت:

در اینجا البته باید بیشتر نظرات مخصصان را جویا شد. با این حال برای ما، استفاده از این پردازشگرها خبر خوبی است. قدرتی که این پردازشگرها با خود به همراه می‌آورند، کنسول‌ها را بیش از پیش به PC نزدیک می‌کند و به ما اجازه می‌دهد که چیزهای بزرگی خلق کنیم.

مایکروسافت و سونی هنوز بسیاری از جزئیات پیرامون دو کنسول بعدی، از جمله مشخصات دقیق سخت‌افزاری، قیمت روز عرضه، بازی‌ها، سرویس‌ها و ... را فاش نکردند و انتظار می‌رود که این اطلاعات به زودی و در طول هفته‌های پیش رو منتشر شوند. Xbox Series X و PS5 قرار است در تعطیلات پایان سال ۲۰۲۰ عرضه شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.