نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 29 بهمن 1398
ساعت 18:00

سونی به زودی انجمن رسمی PlayStation را تعطیل می‌کند

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک پست جدید فاش می‌کند که سونی تا انتهای فوریه ۲۰۲۰ رسما به دو دهه فعالیت انجمن رسمی پلی‌استیشن خاتمه می‌دهد.

PlayStation forums یا انجمن‌های آنلاین و رسمی پلی‌استیشن، برای حدود دو دهه یکی از مراجع مهم و قبل اعتماد طرفداران پلتفرم‌های مختلف پلی‌استیشن بوده است. این وب‌سایت و انجمن‌های زیرمجموعه آن، محلی برای گفتگوی طرفداران پیرامون بازی‌ها، کنسول‌ها و دیگر محصولات مرتبط با پلی‌استیشن بوده است. پیرامون این انجمن‌ها، اخیرا فاش شده که سونی قصد دارد PlayStation forums را از ۲۷ فوریه (۸ اسفند) به صورت کامل تعطیل کند و به این ترتیب کاربران قدیمی و جدید فعال در این انجمن‌ها، تقریبا یک هفته فرصت برای ارسال آخرین پست‌ها و خداحافظی‌های خود خواهند داشت.

خبر اخیر، توسط یکی از مدیران انجمن یعنی Groovy_Matthew پست شده و ذکر شده که PlayStation forums از روز ۲۷ فوریه به بعد دیگر در دسترس نخواهد بود. این اطلاعیه کوتاه در ادامه، کاربران این انجمن‌ها را تشویق کرده که برای گفتگوهای پلی‌استیشنی آینده خود از وب‌سایت «PlayStation Blog» و دیگر جوامع طرفداری آنلاین موجود در اینترنت استفاده کنند. این پست همچنین به کاربرانی که از انجمن‌ها برای پشتیبانی محصولات پلی‌استیشن استفاده می‌کردند نیز توصیه کرده که این کار را از بخش پشتیبانی در وب‌سایت رسمی پلی‌استیشن دنبال کنند. لازم به ذکر است که پس از این اطلاعیه، کاربران این انجمن‌ها تاکنون پست‌های مختلفی ارسال و از این تصمیم اظهار ناامیدی کرده‌اند.

تعطیل شدن یک انجمن طرفداری رسمی آن هم پس از حدود بیست سال، قطعا خبر ناراحت‌کننده‌ای محسوب می‌شود و خصوصا برای کاربران قدیمی‌تر که خاطرات مختلفی را در طول این سال‌ها تجربه کردند این موضوع حتی بیشتر خود را نشان می‌دهد. بااین وجود، برخی دیگر از کاربران نیز هستند که از اتخاذ چنین تصمیمی چندان غافلگیر نشدند و با توجه به اینکه بیشتر بحث‌های طرفداری بازیکنان در محیط آنلاین به پلتفرم‌هایی نظیر Facebook، Twitter و Reddit اختصاص پیدا کرده، انجمن‌های طرفداری قدیمی‌تر همواره با چالش حفظ مقبولیت مواجه بوده‌اند.

ذکر این نکته نیز ضروری است که تعطیل شدن این وب‌سایت، یک استودیو بازی‌سازی و ... از جانب سونی، به نظر در ادامه سیاست متعادل‌سازی هرچه بیشتر هزینه‌های شرکت در آستانه عرضه کنسول PlayStation 5 نیز می‌تواند در نظر گرفته شود. پیرامون عرضه کنسول بعدی پلی‌استیشن، گزارش جدیدی نیز وجود دارد که از گران تمام شدن غافلگیرکننده ساخت هر واحد PS5 پرده بر می‌دارد.

کنسول جدید PlayStation 5 قرار است در تعطیلات پایان سال ۲۰۲۰ در بازارهای جهانی عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.