نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 22 اسفند 1398
ساعت 09:00

رویداد E3 2020 نیز با توجه به نگرانی‌ها درباره ویروس کرونا لغو شد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از انتشار گزارش‌های غیررسمی اولیه، ESA سرانجام به صورت رسمی از لغو شدن برگزاری رویداد E3 2020 خبر داد.

سازمان ESA که مسئول برگزاری رویدادهای سالانه بزرگ E3 است، علیرغم بیانیه قبلی خود اخیرا گفته که با توجه به شرایط جاری که ناشی از شیوع سریع ویروس COVID-19 یا کرونا است، درنهایت تصمیم به لغو برگزاری رویداد E3 2020 گرفته است. رویدادهای سالانه E3، به عنوان بزرگ‌ترین اجتماع طرفداران، ناشران، بازیسازان و رسانه‌های مرتبط با صنعت گیم در جهان در نظر گرفته می‌شود که هر ساله در اواخر بهار و اوایل تابستان برگزار می‌شود. سازمان The Entertainment Software Association البته به این نکته هم اشاره کرده که حالا به دنبال راه‌های جایگزین از جمله رویدادهای آنلاین برای پوشش متفاوت این رویداد است. ESA در این رابطه چنین گفته است:

پس از مشورت‌های صورت گرفته با اعضای شرکت‌های بازی در رابطه با بحث سلامت و امنیت همگانی برای طرفداران، کارکنان، شرکت‌کنندگان رویداد و شرکای قدیمی ما در برگزاری این رویداد، ما سرانجام در تصمیمی دشوار اعلام می‌کنیم که رویداد E3 2020 که قرار بود در روزهای ۹ تا ۱۱ ژوئن در لوس آنجلس برگزار شود، حالا لغو شده است. با درنظر گرفتن افزایش نگرانی‌ها پیرامون شیوع ویروس COVID-19 یا کرونا، ما حس کردیم که این بهترین راهکار برای مواجهه با این وضعیت بی‌سابقه جهانی است. ما واقعا متاسف هستیم که نمی‌توانیم امسال رویداد E3 را برای طرفداران و حامیان خود برگزار کنیم. با این حال می‌دانیم که این یک تصمیم درست، براساس اطلاعاتی هست که تا به امروز دریافت کردیم.

ESA همچنین گفته که با شرکت‌کنندگان و غرفه‌داران که برای این رویداد ثبت‌نام کرده بودند، به زودی برای بازگشت کامل پول تماس گرفته می‌شود. این سازمان همچنین گفته که به دنبال فراهم کردن شرایطی برای برگزاری لایواستریم‌ها و رویدادهای آنلاین است تا فعالان صنعت گیم بتوانند از این طریق خبرها و نمایش‌های جدید خودشان را به اشتراک بگذارند. ESA اظهار امیدواری کرده که با این وقفه، امیدوار است در سال آینده و E3 2021 آن رویداد را به صورتی کاملا متفاوت با رویدادهای قبلی برگزار کند.

به دنبال خبر کنسل شدن برگزاری رویداد E3 2020، برخی کمپانی‌ها و ناشران مختلف خبر از برگزاری رویدادهای آنلاین و لایواستریم در بازه زمانی ژوئن داده‌اند. مایکروسافت، یوبی‌سافت و Devolver Digital از جمله شرکت‌هایی هستند که تاکنون رسما خبر از برگزاری رویدادهای آنلاین برای ارائه خبرها و نمایش‌های جدید از بازی‌های خود داده‌اند. کمپانی مایکروسافت، این وعده را هم داده که رویداد آنلاین آن‌ها در ژوئن شامل خبرها و نمایش‌های جدید درباره کنسول نسل نهمی Xbox Series X نیز می‌شود.

کنسل شدن برگزاری E3 2020، حالا این رویداد را در کنار Taipei Game Show، Game Developers Conference و South by Southwest قرار می‌دهد که به خاطر شیوع ویروس کرونا، تصمیم به لغو برگزاری آن‌ها گرفته شد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.