نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 20 فروردين 1399
ساعت 09:00

سونی از کنترلرهای PS5 با عنوان DualSense رونمایی کرد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی سونی سرانجام یکی از سخت‌افزارهای اصلی مرتبط با کنسول نسل بعدی خود، یعنی کنترلرهای PS5 را رونمایی کرد.

شرکت سونی در اواخر سال ۲۰۲۰، قصد دارد تا کنسول‌های نسل نهمی و جدیدتر پلی‌استیشن 5 را جایگزین کنسول‌های فعلی پلی‌استیشن 4 کند. پیرامون کنسول جدیدتر، این شرکت تاکنون اطلاعات مختلفی را به اشتراک گذاشته که فاش شدن مشخصات سخت‌افزاری کامل این دستگاه، مهم‌ترین خبر در این ارتباط بوده است. سونی البته گرچه تاکنون از طراحی ظاهری کنسول خود رونمایی نکرده است، ولی ساعاتی پیش، کنترلرهای جدید این پلتفرم سرانجام از طریق پست جدیدی در وبلاگ پلی‌استیشن معرفی شدند. این کنترلرها که با نام تجاری «DualSense» شناخته خواهند شد، جایگزینی برای کنترلرهای قبلی سری DualShock محسوب می‌شوند. شما درادامه شکل ظاهری این کنترلرها که شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با کنترلر فعلی PS4 دارند را مشاهده می‌کنید.

dualsense image 2 scaled2dualsense image 2 scaled2

کنترلرهای DualSense، از نظر ظاهری تاحد زیادی ارگونومیک‌تر از DualShock 4 به نظر می‌رسند و حالا تصمیم به استفاده از دو رنگ به جای طراحی سنتی تک‌رنگی که همواره در گذشته و در کنسول‌های پلی‌استیشن دیده می‌شد گرفته شده است. محل قرارگیری نوار نوری که در DualShock 4 معرفی شد، حالا به جای پشت کنترلر، به نوار حاشیه‌ای در دورتادور دکمه تاچ‌پد منتقل شده است. خود دکمه تاچ‌پد نیز طراحی متفاوتی را نسبت به DualShock 4 دارد. سایز کنترلر نیز کمی بزرگ‌تر از کنترلرهای فعلی به نظر می‌رسد، دکمه‌های فیس شامل ضربدر، دایره، مثلث و مربع نیز حالا بدون رنگ و به شکل ساده طراحی شدند. در پشت کنترلر نیز ورودی از نوع USB C دیده می‌شود.

جدای از این تغییرات ظاهری، سونی حالا عملکرد دکمه محبوب Share را هم ارتقا داده و از این پس این دکمه، با عنوان «Create» شناخته خواهد شد. به گفته سونی، این دکمه همان کارکرد قبلی دکمه Share به علاوه ویژگی‌های کاملا جدیدتری را شامل می‌شود که در آینده بیشتر تشریح خواهد شد. به گفته سونی، ارتقاهای جدید روی پایه عملکرد دکمه Share باعث می‌شود تا «کنترلرهای پلی‌استیشن، یک بار دیگر پرچمدار ارائه روش‌های جدید به بازیکنان برای ساخت محتواهای گیم‌پلی بی‌نظیر و به اشتراک‌گذاری آن‌ها باشد.» همان‌طور که اشاره شد، سونی قصد دارد تا به زودی درباره قابلیت‌های این دکمه بیشتر توضیح دهد.

این کنترلرها همان‌طور که قبلا وعده داده شده بود، از haptic feedback به جای موتورهای لرزاننده استفاده می‌کنند و دکمه‌های L2 و R2 نیز مجهز به فن‌اوری adaptive triggers برای تعیین سطح نرمی و سختی متغیر کاربرد دارند. جدای از آن کنترلر جدید غیر از اسپیکر، حالا مجهز به میکروفون نیز شده و بازیکن بدون نیاز به هدست‌های مجهز به میکروفون، صرفا با همین کنترلر امکان صحبت با دوستان را پیدا می‌کند. شما در ادامه صحبت‌های جیم رایان را پیرامون کنترلرهای جدید مطالعه می‌کنید:

کنترلرهای DualSense تحول بلندپروازانه‌ای به نسبت کنترلرهای قبلی که ارائه می‌کردیم محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که تصمیم ما برای یک پرش نسلی واقعی با PS5 تا چه میزان جدی بوده است. کنترلرهای جدید، درکنار انبوهی از ویژگی‌ها و نوآوری‌های جدیدی که PS5 ارائه می‌کند، برای بازی‌ها بسیار متحول‌کننده خواهد بود. این دنباله مسیری است که PlayStation پیموده و در آن مرزهای تجربه بازی‌های ویدیویی را در حالا و در آینده گسترش می‌دهد. من می‌خواهم از جامعه طرفداران پلی‌استیشن به خاطر همراهی‌شان با ما برای پیمودن این مسیر هیجان‌انگیز تا موعد از راه رسیدن PS5 در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ تشکر کنم. ما مشتاقانه منتظر هستیم تا در طول ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری از PS5 را از جمله طراحی خود کنسول به اشتراک بگذاریم.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.