نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 25 فروردين 1399
ساعت 09:00

کپ‌کام ظاهرا پروژه بازسازی Resident Evil 4 را در دست توسعه دارد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ وب‌سایت VGC اخیرا به نقل از منابع خود تایید کرده که کپ‌کام، نسخه بازسازی Resident Evil 4 با مشارکت محدود شینجی میکامی را در دست ساخت دارد.

کمپانی کپ‌کام، پس از سال‌ها درخواست طرفداران مبنی بر ساخته شدن عناوین ریمیک یا بازسازی براساس بازی‌های کلاسیک این کمپانی، چند سالی هست که به تولید و انتشار این بازی‌ها می‌پردازد. از سال ۲۰۱۹ تاکنون، دو بازی کلاسیک Resident Evil 2 و Resident Evil 3 در قالب بازی‌های مستقل بازسازی و عرضه شدند که اتفاقا با بازخوردهای بسیار مثبتی هم از جانب منتقدین و طرفداران مواجه بودند. با در نظر گرفتن محبوبیت پیدا کردن ساخت این گونه عناوین، کپ‌کام مدتی پیش نظرخواهی را از کاربران به قصد سنجش دیدگاه آن‌ها پیرامون عرضه عناوین ریمیک بیشتر برگزار کرد و این موضوع، نشان می‌دهد که شرکت ژاپنی همچنان به ادامه این روند و آوردن عناوین کلاسیک خود به پلتفرم‌های مدرن علاقه دارد.

پیرامون این موضوع و ساخته شدن ریمیک‌های بیشتر از سری رزیدنت اویل، به تازگی وب‌سایت VGC در یک گزارش مشروح، به نقل از چند منبع تایید کرده که کپ‌کام مدتی هست مراحل ساخت نسخه ریمیک از بازی «Resident Evil 4» را شروع کرده است. این بازی که اولین بار در سال ۲۰۰۵ و به کارگردانی خالق سری یعنی «شینجی میکامی» ساخته شده بود، یکی از محبوب‌ترین عناوین سری و یکی از موردتحسین‌ترین بازی‌های ویدیویی در تاریخ صنعت گیم نیز محسوب می‌شود. گفتنی است که گرچه کپ‌کام هنوز در این رابطه اظهار نظری نکرده، ولی تایید این خبر توسط VGC می‌تواند نشان‌دهنده صحت اصل خبر باشد. هرچند در فرایند ساخت بازی هیچ چیز تا زمان تایید شدن سازندگان کاملا قطعی نیست.

براساس گزارش VGC، با توجه به تکمیل پروژه قبلی تیم M-Two، این گروه حالا رسما به صورت کامل ساخت بازی RE4 Remake را شروع کردند و انتظار می‌رود که این بازی، در سال ۲۰۲۲ منتشر شود. کپ‌کام ظاهرا مراحل آماده‌سازی خود برای ساخت این بازی را از سال ۲۰۱۸ شروع کرده و غیر از تیم M-Two، برخی تیم‌های داخلی کپ‌کام و استودیوهای بیرونی نیز در تولید پروژه مشارکت می‌کنند. نکته جالب دیگر گزارش، این است که کپ‌کام ظاهرا از شینجی میکامی نیز برای ساخت این بازی دعوت کرده است. این کارگردان که پس از ساخت همین بازی در سال ۲۰۰۵، به دلیل مشکلات با مدیران از کپ‌کام خارج شده بود، ظاهرا پیشنهاد مشارکت در ریمیک Resident Evil 4 به عنوان کارگردان را رد کرده است؛ علیرغم این موضوع، او البته ظاهرا پذیرفته که به عنوان مشاور در مراحل ساخت بازی همکاری داشته باشد و به این ترتیب، انتظار می‌رود که بازی جدید نیز روح و ریشه‌های نسخه اورجینال را حفظ کند. VGC همچنین گفته که این نسخه ریمیک از نظر ارائه، بیشتر به RE2 Remake شباهت دارد تا بازی RE3 Remake.

گفتنی است که بازی فعلی Resident Evil 4 از زمان عرضه سال ۲۰۰۵ تاکنون، بارها در نسخه‌های مختلف ریمستر برای اکثر پلتفرم‌ها از جمله پلتفرم‌های فعلی نسل هشتمی منتشر شده است. با این حال این بازی هرگز شاهد یک بازسازی یا ریمیک تمام عیار نبوده، و انتظار می‌رود که نسخه ریمیک با موتور RE Engine پتانسیل بالایی داشته باشد. باید دید که واکنش کپ‌کام نسبت به این گزارش‌ها چه خواهد بود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.