نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 10 ارديبهشت 1399
ساعت 18:00

به نظر اسپنسر فناوری رهگیری پرتو و DLI تحولات عمیقی ایجاد می‌کنند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ فیل اسپنسر اخیرا در پاسخ به مهم‌ترین تحولات بازی‌ها در نسل بعد، به تاثیر فناوری Ray-tracing و همچنین DLI اشاره کرده است.

طرفداران پلتفرم ایکس‌باکس، مشتاقانه منتظر عرضه کنسول‌های بازی نسل جدیدتر هستند و مایکروسافت نیز در این رابطه، کمپین تبلیغاتی قدرتمندی را برای Xbox Series X در پیش گرفته است. کنسول بازی Xbox Series X، یک ماشین قدرتمند گیمینگ است که علاوه بر استفاده از فناوری‌های بروز، قابلیت‌های کاملا جدید و بعضا منحصر به فردی هم دارد که انتظار می‌رود تفاوت بین نسلی کیفیت بازی‌های اجرایی روی آن، کاملا قابل لمس باشد. پیرامون جهش نسلی که این کنسول در بازی‌های ویدیویی ایجاد می‌کند، اخیرا یکی از طرفداران ایکس‌باکس از اسپنسر پرسیده که از نظر او مهم‌ترین ویژگی متحول کننده ایکس‌باکس سری ایکس را در چه مواردی می‌بیند.

سوال اخیر که از طریق حساب رسمی توییتری فیل اسپنسر پرسیده شده، با پاسخ رئیس ایکس‌باکس نیز مواجه بوده است. اسپنسر در پاسخ خود به دو ویژگی یعنی Ray-tracing و همچنین Dynamic Latency Input پرداخته است. گفتنی است که فناوری Ray-tracing یا رهگیری پرتو، یک تکنولوژی انقلابی درنظر گرفته می‌شود که توسط کارت گرافیک‌های مدرن ارائه می‌شوند و نحوه پردازش نور محیطی و سایه در بازی‌ها را به کلی دگرگون می‌کند. مایکروسافت همچنین در جریان معرفی مشخصات سخت‌افزاری ایکس‌باکس سری ایکس نیز تاکید زیادی روی Dynamic Latency Input داشت و با کمک این فناوری، تاخیر زمانی بین کنش بازیکن از طریق کنترلر و واکنش صورت گرفته بازی روی صفحه نمایش به شدت پایین می‌آید. اسپنسر در پاسخ این کاربر چنین گفته است.

Ray-tracing روی کنسول فوق‌العاده است. من خیلی متمرکز روی کاری هستم که تیم ما روی قابلیت Dynamic Latency Input (DLI) انجام داده است. از دید من این فناوری باعث می‌شود که تجربه کاربری که از بازی به بازیکن منتقل می‌شود به شکل غیرقابل وصفی متحول شود و این تحول هم مثل هر تحول بزرگ دیگر مثل ورود به دنیای سه‌بعدی پس از دوبعدی یا ارتقاها روی قطعات پردازنده، افزایش حافظه رم و همچنین SSD است.

مایکروسافت در صورتی که مشکل بزرگی از جانب بحران جهانی شیوع ویروس کرونا پیش نیاید، طبق اعلام قبلی قرار است کنسول‌های جدید Xbox Series X را در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ عرضه کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.