نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 24 ارديبهشت 1399
ساعت 15:00

برخی ویژگی‌های محبوب گیم‌پلی عناوین قدیمی در Valhalla بازمی‌گردند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در بازی Assassin’s Creed Valhalla، دو ویژگی گیم‌پلی قدیمی‌تر سری یعنی مخفی‌کاری اجتماعی و کشتن بلافاصله دشمنان با Hidden Blade بازمی‌گردند.

با توجه به معرفی رویداد Ubisoft Forward و وعده نمایش گیم‌پلی تریلر طولانی از بازی Assassin’s Creed Valhalla، طرفداران این سری حالا وقایع اخیر و تریلر سینمایی پرانتقادی که به عنوان گیم‌پلی تریلر منتشر شده بود را فراموش می‌کنند. پیرامون این بازی، تاکنون مواردی معرفی شده بود که از لحاظ المان‌های گیم‌پلی یادآور عناوین قدیمی‌تر سری بودند و در همین رابطه، Ashraf Ismail کارگردان خلاق بازی، بازگشت تعدادی از محبوب‌ترین ویژگی‌های گیم‌پلی بازی‌های قدیمی‌تر که در عناوین جدید حذف شده بودند را تایید کرده است. Ismail در این رابطه گفت:

ما تمایل داشتیم که برای ساخت این بازی، نگاهی هم به عناوین قدیمی‌تر داشته باشیم و المان‌های بزرگ و محبوبی که آن‌ها داشتند را دریابیم و اینکه چقدر خوب می‌شود که آن‌ها را در فرمول‌های بروز شده پیاده‌سازی کنیم. ایده ما دنبال کردن این خط بود که قهرمان داستان یعنی Eivor، یک اساسین آموزش دیده نبوده است. او یک وایکینگ است که البته در همان اوایل بازی Hidden Blade را کسب می‌کند و در تجربه‌های اولی که از این اسلحه محبوب دارد، به زودی تکنیکی را یاد می‌گیرد که براساس «زمان‌بندی مناسب» می‌تواند تقریبا هر نوعی از دشمنان را با یک ضربه و بلافاصله با این خنجر مخفی بکشد.

ویژگی کشتن سریع و یک ضربه‌ای دشمنان با Hidden Blade، از جمله المان‌های بسیار محبوب بازی‌های قدیمی‌تر سری بود و همین نیز اجازه می‌داد تا این اسلحه به یک نماد و به عنوان پراستفاده‌ترین و مخوف‌ترین سلاح این سری بازی‌ها شناخته شود. با این حال ویژگی کشتن با یک ضربه خنجر مخفی، مدت‌هاست که در بازی‌های جدیدتر وجود نداشت و طرفداران به این ترتیب با استایلی مدرن‌تر شاهد بازگشت این المان در AC Valhalla خواهند بود. نکته دیگری هم که Ismail تایید کرده، بازگشت المان گیم‌پلی «مخفی‌کاری اجتماعی / social stealth»است که درعناوین قدیمی‌تر وجود داشتند و برای مثال، شخصیت اتزیو در بازی AC2 می‌توانست خود را در میان گروه‌های مختلف مردم (ساکن یا درحال حرکت) مخفی کند و از این طریق اهداف خود را از بین ببرد. به گفته Ismail، این ویژگی نیز با شمایل جدید که نمی‌خواهد فعلا درباره آن چیزی بگوید بازمی‌گردد. او در ادامه گفت:

از آنجایی که ایده این بود که شما با یک شخص نوردیک یا وایکینگ مواجه هستید، که حالا در جایی حضور دارد که بومیان نمی‌خواهند او آنجا باشد، این کمی منطقی است که این شخص بخواهد با پوشش و مخفی‌کاری عمل کند. این بازی همچنین المان‌های گیم‌پلی و داستانی دیگری هم دارد که با بازی‌های قبلی مرتبط است و این موارد خصوصا برای کسانی است که طرفدار قدیمی سری هستند و می‌خواهند بیشتر در دنیای بازی جستجو کنند.

Assassin’s Creed Valhalla در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، پی‌سی و گوگل استیدیا و در ادامه برای پلتفرم‌های نسل نهمی Xbox Series X و همچنین PS5 نیز منتشر خواهد شد. 

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.