نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 31 ارديبهشت 1399
ساعت 15:00

سونی تایید کرده که بازی‌های PS5 به زودی رونمایی می‌شوند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مدیرعامل شرکت سونی، تایید کرده که موعد رونمایی از چندین بازی PlayStation 5 نزدیک است.

کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل کمپانی سونی اخیرا گفته که بازی‌هایی که برای کنسول جدید و نسل نهمی «پلی‌استیشن 5» در نظر گرفته شده، قرار است در آینده نزدیک به نمایش گذاشته شود. این صحبت‌ها که در جلسه اخیر بررسی استراتژی آینده شرکت مطرح شده، یوشیدا خبر از «یک لاین‌آپ قدرتمند از بازی‌ها برای PS5» داده است.

گزارش تازه که توسط وب‌سایت بلومبرگ منتشر شده، در ادامه استراتژی گام به گام و تا حد زیادی بی سروصدای سونی در ارتباط با PS5 در نظر گرفته می‌شود که به نسبت شرکت رقیب یعنی مایکروسافت، به شکل قابل ملاحظه‌ای حداقل در بخش معرفی بازی برای کنسول جدیدتر خود سکوت پیشه کرده است. درحالی که مایکروسافت مدت‌هاست از بازی Halo Infinity به عنوان یک بازی روز لانچ Xbox Series X نام می‌برد، بازی Hellblade 2 را معرفی کرده و وعده پخش برنامه مخصوص بازی‌های فرست پارتی کنسول جدید خود در اواسط تابستان را هم داده، سونی اما عملا از هیچ بازی فرست پارتی برای PS5 پرده‌برداری نکرده یا یک نقشه راه هم در این ارتباط منتشر نکرده است. گمانه‌زنی‌هایی که در این رابطه وجود دارد، فاش می‌کند که برنامه نمایش‌های نسل نهمی پلی‌استیشن 5 در اول ژوئن خواهد بود.

در بخش دیگری از این گزارش، سونی در رابطه با آینده بخش بازی و سرویس‌های مبتنی بر شبکه خود گفت:

کنسول بازی PlayStation 5 قرار است در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ عرضه شود، کنسولی که می‌تواند تجربه‌ای حتی بیش از پیش درگیرکننده و همه‌جانبه را ارائه کند. سرعت بالاتر، تجربه کاملا متفاوت‌تر که از طریق کنترلر انقلابی این کنسول الغا می‌شود و سیستم صدای آن که بر پایه تکنولوژی صدای سه‌بعدی عمل می‌کند، ترکیبی را ارائه می‌کند که می‌توان از آن واقعا به عنوان نسل بعدی کنسول‌های بازی و تجربه بازی‌ها روی آن یاد کرد که مشابه این تجربه هرگز در گذشته وجود نداشته است.

در این گزارش، همچنین ذکر شده که رئیس و مدیرعامل شرکت Sony Interactive Entertainment یعنی جیم رایان، از این پس مدیر اجرایی جدید و قائم مقام کل شرکت سونی نیز خواهد بود.

لازم به ذکر است که سونی هنوز از خود کنسول PlayStation 5 رونمایی نکرده است؛ هرچند کنترلر این کنسول به شکل یک پست وبلاگی در وبلاگ پلی‌استیشن معرفی شد و البته مارک سرنی هم جزئیات سخت‌افزاری این کنسول را تشریح کرده بود. باید دید که تاریخ رسمی که سونی برای معرفی کنسول یا بازی‌های آن در نظر گرفته، درنهایت در چه زمانی اعلام می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.