نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 01 خرداد 1399
ساعت 15:00

CD Projekt جانشین یوبیسافت به عنوان ارزشمندترین شرکت گیم اروپا شد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ شرکت سازنده Cyberpunk 2077، سری بازی‌های The Witcher و مالک فروشگاه GOG حالا جایگاه یوبی‌سافت را به عنوان ارزشمندترین شرکت گیمینگ اروپا گرفته است.

شرکت فرانسوی یوبی‌سافت، یکی از قدیمی‌ترین و پرکارترین کمپانی‌های ساخت و نشر بازی‌های ویدیویی است که در کنار Activision و EA، به عنوان بزرگ‌ترین ناشران و بازیسازان جهان هم شناخته می‌شود. این شرکت با توجه به این موقعیت فوق‌العاده خود، همواره به عنوان بزرگ‌ترین شرکت گیمینگ اروپایی هم در نظر گرفته می‌شد. با وجود این پیش‌زمینه، یک گزارش جدید فاش می‌کند که شرکت لهستانی CD Projekt RED اخیرا این جایگاه را از یوبی‌سافت گرفته است.

انتشار خبر اخیر البته از جهات بسیاری می‌تواند غافلگیرکننده و عجیب باشد، چون عناوین کم تعدادتر CD Projekt نظیر The Witcher 3 هر چقدر هم که موفق و پرفروش بوده باشند، در برابر یوبی‌سافت و انبوهی از سری بازی‌های پرفروش آن به سختی قابل قیاس است. با این حال ارزش‌گذاری جدید برای این شرکت که خود شامل چندین کسب و کار دیگر غیر از بازی‌سازی، نظیر مالکیت فروشگاه محبوب GOG نیز می‌شود، نشان می‌دهد که این کمپانی لهستانی حالا به میزان ۸٫۱۳ میلیارد دلار ارزش‌گذاری می‌شود؛ ارزش‌گذاری که اندکی بیشتر از یوبی‌سافت با ۸٫۱۲ میلیارد دلار است.

موارد بسیار زیادی در ارزش‌گذاری اخیر دخیل بوده که از مهم‌ترین این موارد، گردش مالی خالص شرکت‌ها (با توجه به تعداد کارمندان بسیار بیشتر یوبی‌سافت)، گزارش‌های اخیر درباره بازه زمانی سخت برای یوبی‌سافت به خاطر فروش ضعیف عناوین اخیر و تاخیر خوردن بازی‌های در صف عرضه و ... است. با توجه به عرضه چندین بازی جدید تا پایان سال مالی کنونی توسط یوبی‌سافت، انتظار می‌رود که این شرکت به زودی جایگاه قبل را باز پس بگیرد؛ با این حال تا آن زمان، کمپانی لهستانی CD Projekt که عنوان شدیدا موردانتظار Cyberpunk 2077 را در صف عرضه دارد، قطعا به دستاورد بسیار بزرگی رسیده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.