نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 01 خرداد 1399
ساعت 18:00

صحبت‌های مدیرعامل سونی درباره تکنولوژی صدای سه‌بعدی در PS5

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته مدیرعامل سونی، تکنولوژی 3D audio در پلی‌استیشن 5 بسیار پیشرفته است و تجربه‌ای بی‌سابقه را به بازیکنان می‌دهد.

سونی اخیرا جلسه‌ای را با محوریت بررسی استراتژی شرکت برای آینده برگزار کرد که در جریان آن، فاش شد این شرکت به زودی لاین‌آپ بزرگ و قدرتمندی از عناوین کنسول بعدی پلی‌استیشن یعنی PS5 را به نمایش خواهد گذاشت. این جلسه که با صحبت‌های کنیچیرو یوشیدا مدیرعامل شرکت برگزار شده بود، البته شامل به اشتراک گذاشته شدن اطلاعات جالب دیگر نیز بود که در یکی از مهم‌ترین این موارد، یوشیدا صحبت‌هایی را هم درباره 3D audio، فن‌آوری اختصاصی سونی برای PS5 در زمینه پردازش صدا مطرح کرد. به گفته یوشیدا، این فن‌آوری در ترکیب با سایر قابلیت‌های جدید PlayStation 5، تجربه کاربری از بازی‌ها را به بازیکنان منتقل می‌کند که هرگز پیش از این سابقه نداشته است.

صدا هم یکی دیگر از اجزایی است که باعث تولید تجربه کاربری غنی‌تر می‌شود. ما با نصب کردن واحد پردازشی اختصاصی و سفارشی‌شده 3D audio در PS5، این امکان را فراهم کردیم که یک تجربه کامل، پیچیده و همه‌جانبه از صدای سه‌بعدی را در اختیار بازیکنان بگذاریم. با کمک این تکنولوژی، بازیکنان قادر به تجربه صداها به شکلی بی‌سابقه و متحرک هستند که می‌تواند از جلو به سمت پشت، بالا یا پایین و اطراف در حرکت باشد و با کمک این پردازنده تولید و به بازیکن منتقل می‌شود.

ما با ترکیب کردن سرعت، haptics و صدا می‌توانیم تجربه فوق‌العاده موجود در PS4 را بیش از پیش ارتقا دهیم و PS5 را به معنای واقعی کلمه، با عنوان یک کنسول نسل بعدی تولید کنیم؛ کنسولی که می‌تواند بازی‌هایی را اجرا کند که تجربه‌ای بی‌سابقه را ارائه می‌دهد و نظیر آن در گذشته وجود نداشته است.

یوشیدا در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که در حال حاضر بازی‌های زیادی توسط استودیوهای فرست پارتی و حتی third party در دست ساخت هستند تا این تجربه‌های جدید گیمینگی، که در PS5 قابل ارائه است را داشته باشند. این شرکت البته در طول دو ماه دیگر، دو بازی انحصاری بزرگ و شدیدا موردانتظار The Last of Us Part 2 و Ghost of Tsushima را هم برای عرضه روی PS4 دارد؛ با این حال گمانه‌زنی‌ها و شایعاتی وجود داشت که موعد برگزاری برنامه جدید سونی برای نمایش عناوین PS5 در اوایل ماه آینده میلادی برگزار می‌شود. باید دید که این کمپانی ژاپنی، کنسول بازی جدید خود را در چه زمانی رونمایی می‌کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.