نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 09 خرداد 1399
ساعت 12:00

ظاهرا رویداد رونمایی PS5 در گذشته چند بار توسط سونی لغو شده بود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته یک خبرنگار و اینسایدر صنعت گیم، رویداد رونمایی PS5 در گذشته چند بار توسط مسئولان ارشد سونی، به امید برگزاری رویدادی حرفه‌ای‌تر لغو شده بود.

درحالی که تعدادی از خبرنگاران مشهور و اینسایدرهای معتبر صنعت گیم احتمال برگزاری اولین رویداد رسمی و بزرگ PS5 را در هفته آینده محتمل می‌دانند، اخیرا یک خبرنگار فاش کرده که کمپانی سونی، در گذشته چند مرتبه تلاش کرده بود تا از کنسول نسل نهمی خود رونمایی کند، ولی هر مرتبه برگزاری این رویدادها توسط مسئولان بلندپایه شرکت لغو می‌شدند تا درنهایت امکان برگزاری یک رویداد درخور و تا جای ممکن حرفه‌ای فراهم شود. این صحبت‌ها که توسط خبرنگاری به نام Alanah Pearce در برنامه روزانه گیمینگ Kinda Funny بیان شده است، اشاره می‌کند که مسئولان ارشد سونی تمایل داشتند تا این یک رویداد استریمی حرفه‌ای همراه با یک تیم کامل سازندگان باشد.

سونی تا الآن هم در چند نوبت تلاش کرده بود تا یک برنامه داشته باشد و من این را از توسعه‌دهندگانی که قرار بود در تولید آن برنامه‌ها دخیل باشند متوجه شدم. با این حال این رویدادها برگزار نشدند، چون احتمالا عضوی بلندپایه از مدیران ارشد این شرکت شدیدا تمایل داشتند تا رویداد استریمی که برای این رونمایی برگزار می‌شود، بسیار بسیار حرفه‌ای باشد و موافق چیزی شبیه به ویدیو از قبل ضبط شده نباشد. به این ترتیب سونی قصد نداشت رویدادی کم‌تر از یک برنامه با تیم کامل تولید مثلا ۲۵ تا ۳۰ نفره داشته باشد. این لغو شدن رویدادها هم برای آن دسته از افرادی که برنامه معرفی بازی‌هایشان را داشتند شدیدا ناخوشایند بود.

در هر صورت PlayStation در آن زمان، چنین تیمی در داخل مجموعه خود نداشت و به همین خاطر هم برگزاری رویداد رونمایی را با شرایط دیگر رد می‌کردند. بنابراین فکر می‌کنم که رویدادی که سونی قصد برگزاری‌اش را دارد برنامه بسیار بزرگی خواهد بود.

مشخص نیست که این اظهارنظر تا چه حد درست باشد، و این خبرنگار مشخصا به منابع خود اشاره نکرده و احتمال نادرست بودن آن وجود دارد. جدای از این موضوع، جیسون شرایر به تازگی در گزارشی در وب‌سایت بلومبرگ، گفته که سونی احتمالا در روز ۳ ژوئن اولین برنامه رسمی و متمرکز برای PlayStation 5 را برگزار می‌کند. او البته گفته که وضعیت بحران شیوع کرونا همچنان دخیل است و ممکن است این تاریخ با تغییر مواجه شود. در هر صورت باید دید که این کمپانی ژاپنی، درنهایت در چه زمانی از کنسول بازی جدیدتر خود رونمایی می‌کند. کنسول پلی‌استیشن 5 قرار است در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ وارد بازار شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.