نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 29 خرداد 1399
ساعت 18:00

عرضه بروزرسانی و ارتقا برای عناوین PS4 در PS5 به ناشر بستگی دارد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک گزارش فاش می‌کند که سونی نیز سرویس مشابهی مانند Smart Delivery مایکروسافت را در PS5 ارائه خواهد کرد.

رویداد اخیر سونی برای نمایش بازی‌های PS5، از جهات مختلف نظیر کیفیت عناوین نمایش داده شده، سورپرایزها، تعداد بالای بازدیدکنندگان و تحسین‌های دریافت شده، یک رویداد خبری کاملا موفق برای کنسول نسل بعدی پلی‌استیشن بود. PlayStation 5 اما هنوز ناگفته‌های بسیار زیادی نیز دارد که سونی برگزاری رویدادهای مشابه خبری برای صحبت در باره این موارد را هم تایید کرده است. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها پیرامون PS5 به قابلیت اجرای بازی‌های PS4 در کنسول جدید مربوط می‌شود؛ ویژگی که سونی از ابتدا آن را تایید کرده بود. علیرغم این موضوع، هنوز ابهاماتی هم وجود دارد و آن مربوط به دریافت ارتقاها و بروزرسانی‌های رایگان و مخصوص نسل نهمی برای این عناوین قدیمی‌تر است.

مایکروسافت به عنوان کمپانی رقیب، از مدت‌ها پیش از سرویس جدیدی به نام Smart Delivery پرده‌برداری کرده بود که یکی از ویژگی‌های آن، دریافت بروزرسانی رایگان نسل نهمی، برای همه عناوین فرست پارتی نسل هشتمی در Xbox Series X بود. با توجه به اینکه این ویژگی برای سازندگان Third Party نیز در دسترس قرار دارد، این موضوع تایید شد که برای مثال بازیکنان Xbox Series X که در Xbox One اقدام به خرید بازی Cyberpunk 2077 کرده بودند، دیگر نیازی به خرید نسخه نسل نهمی بازی ندارند، چون بروزرسانی ویژه نسل نهمی برای همان نسخه از بازی، در Xbox Series X به صورت رایگان عرضه می‌شود. با توجه به محبوبیت این سرویس در میان بازیکنان، بسیاری منتظر هستند تا سونی نیز استراتژی خود را معرفی کند.

در این رابطه اخیرا گزارشی نشان می‌دهد که یک سخنگوی سونی در پاسخ به سوالی مشابه در GameSpark (به زبان ژاپنی)، گفته که «سونی در پشتیبانی از ناشران برای عرضه بروزرسانی و ارتقا برای عناوینشان انعطاف‌پذیر است.» این جمله گرچه به این معنی است که سرویس مشابهی مانند Smart Delivery از جانب سونی نیز ارائه می‌شود و کمپانی، عرضه ارتقا و بروزرسانی نسل نهمی را به تصمیم خود ناشران موکول کرده، ولی همچنان روشن نیست که آیا بازی‌هایی از نوع Definitive Editions پلی‌استیشن 4 در پلی‌استیشن 5 عرضه خواهد شد یا خیر.

ذکر این نکته نیز جالب است که Smart Delivery مایکروسافت نیز عرضه ارتقا و بروزرسانی‌های نسل نهمی برای عناوین کنونی را وابسته به تصمیم ناشران و سازندگان آن بازی‌ها دانسته بود. به این ترتیب این یک سرویس اجباری نیست و صرفا چارچوبی است که ناشران می‌توانند از آن، برای عرضه رایگان بروزرسانی در کنسول جدید برای بازی‌های قدیمی استفاده کنند. تاکنون چندین ناشر و سازنده برای بازی‌هایی نظیر Yakuza: Like A Dragon، Scarlet Nexus و Metal: Hellsinger استفاده از این ویژگی را تایید کرده بودند. پیرامون PS5 نیز گرچه باید منتظر رونمایی یا انتشار توضیحات رسمی‌تر باشیم، ولی با توجه به گزارش اخیر، به نظر همین شرایط در PS5 نیز وجود خواهد داشت و بازی‌های PS4 که از طریق backwards compatibility در PS5 اجرا می‌شوند، می‌توانند بروزرسانی‌های مخصوص نسل نهمی نیز دریافت کنند.

هر دو پلتفرم PS5 و Xbox Series X در تعطیلات پایانی سال 2020 عرضه می‌شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.