نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 10 تیر 1399
ساعت 15:00

کارمند ارشد اپیک گیمز از PS5 به عنوان شاهکار طراحی سیستم یاد کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کارمند ارشد بخش مهندسی اپیک گیمز گفته که PlayStation 5 به عنوان کنسول نسل بعدی سونی، یک شاهکار از نظر طراحی سیستمی است.

هر دو کمپانی حاضر در بازار کنسول‌های بازی خانگی یعنی سونی و مایکروسافت، تاکنون اطلاعات زیادی از کنسول‌های نسل بعدی خود را منتشر و هر دو شرکت نیز از طراحی سخت‌افزاری آن‌ها رونمایی کردند. این دو کنسول البته هنوز به صورت زنده مورد آزمایش و بررسی قرار نگرفتند، ولی براساس اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده، PS5 و Xbox Series X از تشابهات و تفاوت‌های مختلفی هم بهره می‌برند و انتظار می‌رود که بازی‌های نسل نهمی، در مجموع از نظر اجرا بازدهی مشابهی را در هر دو کنسول داشته باشند.

از زمان معرفی سیستم و مشخصات سخت‌افزاری PS5، یکی از کمپانی‌هایی که به صورت مکرر از سونی تمجید کرده اپیک گیمز بوده است. این شرکت که سازنده موتور بازی‌سازی Unreal Engine و همچنین بازی محبوب فورتنایت است، در چندین مقطع عملکرد سونی را در طراحی پلی‌استیشن 5 تحسین کرده است. این شامل صحبت‌های بسیار مثبت مدیرعامل شرکت یعنی تیم سویینی درباره سرعت بدون رقیب حافظه SSD این کنسول، تا صحبت‌ها درباره بازنویسی بخش‌هایی از کدهای Unreal Engine، فقط به خاطر استانداردهای جدید مدیریت دیتا در PS5 بوده است. در همین ارتباط، Nick Penwarden نائب‌رئیس واحد مهندسی شرکت Epic Games نیز اخیرا طراحی سخت‌افزاری پیاده‌سازی شده در PS5 را «شاهکار» دانسته است.

PlayStation 5 شاهکار طراحی سیستمی است. این کنسول نه فقط یک جهش بسیار بلند را از نظر توان پردازشی و عملکرد گرافیکی ارائه می‌کند، بلکه در زمینه فن‌آوری فشرده‌سازی دیتا و حافظه ذخیره‌ساز، کاملا انقلابی است. این باعث شده تا پنجره‌های کاملا جدیدی برای طراحان بازی باز شود و عناوین و بازی‌هایی ساخته شود که از نظر تجربه کاربری لذت‌بخش خواهند بود.

تاکنون بازیسازان مختلفی درباره عملکرد حافظه ذخیر‌ساز و SSD اختصاصی PS5 صحبت کردند. گفتنی است که سونی وعده داده که این حافظه، از نظر تئوری و حتی عملکرد قادر است تا 100 برابر سرعت انتقال دیتا در PS4 را ارائه کند که برای رسیدن به این هدف، آن‌ها از تکنولوژی‌های مدرن و انحصاری نیز استفاده کردند. با در نظر گرفتن صحبت‌های مثبت بازیسازان درباره این حافظه، باید دید که درنهایت این موضوع چه نتایجی در بازی‌ها نشان خواهد داد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.