نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 01 مرداد 1399
ساعت 12:00

بروزرسانی جدید Xbox One برنامه Mixer را رسما حذف می کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به دنبال خبرها از تعطیل شدن سرویس استریمینگ میکسر توسط مایکروسافت، آپدیت جدید ایکس‌باکس وان این برنامه را به صورت کامل حذف می‌کند.

مایکروسافت مدتی پیش اعلام کرد که به دلایل مختلف از جمله اقتصادی و عدم رشد کافی جامعه کاربران سرویس اختصاصی استریمینگ Mixer، تصمیم به فروش و انتقال آن به فیسبوک و بخش Facebook Gaming گرفته است. این البته یک قرار داد شامل همکاری میان این دو شرکت نیز اعلام شده بود. براساس خبر جدید، اخیرا فاش شده که آپدیت تازه کنسول بازی ایکس‌باکس وان، رسما این برنامه را از داشبورد کنسول حذف خواهد کرد.

سرویس استریمینگ میکسر، در شروع کار به عنوان یک شرکت مستقل و با عنوان Beam فعالیت خود را شروع کرد. با توجه به رشد سریع و استقبال بالای بازیکنان از سرویس‌های استریمینگ نظیر توییچ و یوتیوب، مایکروسافت اقدام به خریداری شرکت Beam و تغییر نام آن به Mixer کرد. این سرویس رقابت مستقیمی با پلتفرم‌های بزرگ استریمینگ داشت و علیرغم نوآوری‌ها و تجربه‌های مثبت و منفی که در طول فعالیت خود داشت، مدتی پیش رسما تعطیل شد و منابع آن به شرکت فیسبوک فروخته شد. این خبر با شوک بزرگی در میان طرفداران مواجه و بازخوردهای منفی گسترده‌ای را روانه مایکروسافت و ایکس‌باکس کرد. در هر صورت و با در نظر گرفتن این تحولات، سرویس میکسر از امروز 22 جولای به صورت کامل از پلتفرم ایکس‌باکس وان حذف می‌شود، و موارد باقیمانده نیز به Facebook Gaming ارجاع داده خواهد شد.

نکته جالب پس از گزارش انتقال میکسر به فیسبوک گیمینگ، عدم اسقبال گسترده کاربران میکسر از مهاجرت به پلتفرم جدید بوده است. تقریبا همه استریمرهای بزرگ میکسر از جمله Ninja و Shroud تصمیم به مهاجرت به پلتفرم‌های دیگر نظیر یوتیوب و توییچ گرفتند. با این همه انتظار می‌رود که تعطیل شدن میکسر، بیش از همه باعث استقبال طرفداران و استریمرها از پلتفرم یوتیوب شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.