نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 07 مرداد 1399
ساعت 15:00

براساس یک گزارش سونی در 5 سال می خواهد 120 میلیون PS5 عرضه کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ براساس یک تخمین، انتظار می‌رود که سونی در طول نسل نهم کنسول‌های بازی، بین 120 تا 170 میلیون PS5 عرضه کند.

در طول بیش از بیست سال گذشته، کنسول‌های بازی پلی‌استیشن در طول هر کدام از نسل‌های کنسول‌های بازی مشکلی از نظر فروش عالی نداشتند و همه این کنسول‌های بازی خانگی، موفق شدند تا در طول حیات خود به فروش ده‌ها میلیونی دست پیدا کنند. با توجه به فروش بیش از 110 میلیونی PS4 و بازخوردها نسبت به جانشین این کنسول، به نظر می‌رسد که استقبال طرفداران از PS5 نیز فوق‌العاده بالا باشد. پیرامون تخمین فروش این کنسول، اخیرا گزارشی از جانب DigiTimes منتشر شده، که فاش می‌کند سونی انتظار عرضه 120 میلیون کنسول پلی‌استیشن 5 را در طول 5 سال آینده دارد.

این گزارش همچنین اشاره کرده که سونی احتمالا این نسل را در طول پنج سال (برخلاف سنت رایج که در گذشته هرنسل بین شش تا هفت سال عمر داشت) پشتیبانی کند. به این ترتیب شرکت انتظار دارد که در این مدت، حداقل 120 میلیون و حداکثر 170 میلیون کنسول به فروش برساند، آماری که تقریبا دو برابر تخمین همین گزارش برای مایکروسافت و Xbox Series X محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که این یک گزارش تخمینی توسط مرجعی غیر از سونی است، با این حال در صورتی که این انتظارات درست در نظر گرفته شوند، باید گفت که فروش 120 میلیون دستگاه در طول فقط 5 سال بسیار جاه‌طلبانه به نظر می‌رسد. براساس آخرین آمار فروش PS4، این کنسول در طول تقریبا شش سال به فروش بیش از 110 میلیونی دست پیدا کرد. در این رابطه، یک گزارش دیگر نیز قبلا منتشر شده بود که فاش می‌کرد سونی، تا پایان سال 2020 قصد عرضه 10 میلیون PS5 را دارد.

کنسول بازی PS5 قرار است در تعطیلات پایانی سال 2020 عرضه شود. هنوز قیمت و تاریخ عرضه دقیق کنسول مشخص نیست، و برای انتشار اطلاعات بیشتر باید منتظر رویدادهای خبری بعدی سونی بود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.