نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 09 مرداد 1399
ساعت 18:00

چیپ های PS5 و Xbox Series X در موعد تعیین شده آماده می شوند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته رئیس شرکت AMD، پردازشگرها و کارت‌های گرافیک مرتبط با PS5 و Xbox Series X در موعد تعیین شده آماده عرضه می‌شوند.

صنعت گیم حداکثر چهار ماه تا عرضه نسل بعدی کنسول‌های بازی خانگی فاصله دارد، و هر دو شرکت سونی و مایکروسافت از تکنولوژی‌های کاملا به‌روز و پیشرفته‌ای در PS5 و Xbox Series X استفاده خواهند کرد. نکته مهم پیرامون نسل بعد، این است که معماری سخت‌افزاری کنسول‌های بعدی مشابهت فراوانی با کنسول‌های نسل فعلی دارد، که این هم بیش از هر چیز به خاطر همکاری مجدد سونی و مایکروسافت با کمپانی AMD است. در حالی که شیوع ویروس کرونا همچنان مشکلات زیادی را در سطح جهان ایجاد کرده، و سازندگان قطعات سیلیکونی نیز از این بحران صدمات زیادی دیدند، به نظر نمی‌رسد که AMD نگرانی در زمینه تحویل به موقع پردازشگرها و دیگر قطعات مرتبط با کنسول‌های نسل بعد داشته باشد.

لیسا سو، رئیس و مدیرعامل کمپانی AMD، اخیرا در مصاحبه‌ای به روند ساخت قطعات مرتبط با کنسول‌های PS5 و Xbox Series X که فاصله چندانی هم تا عرضه رسمی ندارند، اشاره کرده است. به گفته او، همه محصولات این شرکت برای سال ۲۰۲۰ مطابق برنامه قبلی در دست ساخت هستند، که این شامل پردازشگرهای 7 نانومتری معماری Zen 3 و کارت‌های گرافیکی معماری RDNA 2 هم می‌شود. گفتنی است که چیپ‌های پردازش دو کنسول جدید سونی و مایکروسافت قدرت گرفته از این دو پردازشگر پیشرفته و به‌روز هستند.

با در نظر گرفتن این ابراز اطمینان از جانب AMD، احتمالا جای تعجبی ندارد که مایکروسافت و سونی نیز تاکنون بارها از عدم نگرانی بابت عرضه به موقع کنسول‌های جدید خود صحبت کرده بودند. در این زمینه و با توجه به بحران کرونا، البته همچنان نگرانی درباره ساخت بازی‌های جدید وجود دارد چون استودیوها، درحال حاضر به شکل کار از راه دور پروژه‌های خود را پیش می‌برند. همچنین نگرانی از چرخه عرضه فیزیکی و احتمال پیدا شدن مشکل کمبود در بازارها نیز وجود دارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.