نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 14 مرداد 1399
ساعت 09:00

امکان تجربه بازی های مخصوص PS5 با کنترلر PS4 وجود ندارد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی به تازگی تایید کرده که کنترلر PS4 در حال کار با PS5، فقط از برخی بازی‌های PS4 پشتیبانی می‌کند.

اولین سخت‌افزار مرتبط با پلی‌استیشن 5 که توسط سونی معرفی شد، کنترلر جدید این کنسول یعنی DualSense بود. این کنترلر از نظر طراحی متفاوت‌تر و مدرن‌تر از دسته PS4 است و از نظر امکانات نیز ویژگی‌هایی را معرفی می‌کند که در کنترلر قدیمی وجود نداشت. روش جدید برای الغای حس لرزش یعنی haptic feedback که جایگزین رامبل شده، یا ویژگی adaptive triggers که حس متفاوتی را در زمان کار با دکمه‌های L2 و R2 ایجاد می‌کند و ... از این جمله هستند. به گفته سونی، کار کردن با این کنترلر به کلی حس متفاوتی را در تجربه گیمینگ ایجاد می‌کند.

اخیرا پست جدیدی در وبلاگ پلی‌استیشن، اقدام به شفاف‌سازی نحوه پشتیبانی از اکسسوری‌های PS4 در PS5 کرده که این شامل کنترلر DualShock 4 نیز می‌شود. در مهم‌ترین بخش، سونی گفته که از کنترلر پلی‌استیشن 4 یا DualShock 4، می‌توان در PS5 استفاده کرد ولی این استفاده بسیار محدود است، و فقط برخی بازی‌های PS4 که در PS5 اجرا می‌شوند را شامل می‌شود. به این ترتیب از این کنترلر نمی‌توان برای تجربه عناوین مخصوص PS5 استفاده کرد. شما در ادامه این بیانیه سونی را مشاهده می‌کنید.

  • لوازم جانبی مخصوص، نظیر فرمان‌های مخصوص ریسینگ، کنترلرهای آرکید و کنترلرهای آرکید مخصوص پرواز به صورت کامل در PS5 و برخی عناوین پشتیبانی شده PS4 پشتیبانی می‌شود.
  • هدست‌های پلاتینیوم و گلد و همچنین هدست‌های third-party که امکان اتصال با USB یا audio jack را دارند، در PS5 پشتیبانی می‌شوند. هدست همراه که در PS4 ارائه می‌شود در PS5 پشتیبانی نمی‌شود.
  • از کنترلر وایرلس DualShock 4 و کنترلرهای لایسنس‌شده third-party فقط می‌توان در بازی‌های پشتیبانی شده PS4 در PS5 استفاده کرد.
  • کنترلرهای PS Move Motion و PS VR Aim با عناوین پشتیبانی شده PS VR در PS5 کار می‌کنند.

کنسول نسل نهمی و جدید PlayStation 5 کم‌تر از چهار ماه دیگر و در تعطیلات پایانی سال 2020 عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.