نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 18 مرداد 1399
ساعت 12:00

به عقیده کوری بارلوگ انتقال به PS5 کار آسان تری است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته کوری بارلوگ کارگردان God of War، ساخت بازی برای PS5 نیازمند کار پایه‌ای نیست و انتقال به این پلتفرم آسان‌تر خواهد بود.

کنسول‌های بازی خانگی، راه طولانی را در مدت زمانی کوتاه طی کردند تا به این مرحله، و نزدیک شدن به عرضه کنسول‌های نسل نهم برسند. شروع هر نسل از کنسول‌های بازی، جدای از ارتقاهای تکنولوژیک و فنی که اجازه ساخت بازی‌های پیچیده‌تر را می‌دهد، برای بازیسازان نیز به معنی شروع یک دوره جدید است؛ جایی که آن‌ها باید معلومات و ابزارهای خود را برای ساخت بازی‌های جدیدتر متحول کنند. با توجه به این موضوع، سازندگان کنسول‌های بازی معمولا سعی می‌کنند تا ساختن بازی روی پلتفرم‌های جدیدتر از رویه‌ها و تکنیک‌هایی استفاده کند که به پلتفرم قبل نزدیک باشد. در این ارتباط، هر دو شرکت مایکروسافت و سونی، از قبل وعده دادند که این اصل اهمیت بسیار کلیدی در طراحی کنسول‌های Xbox Series X و PS5 داشته است.

در همین ارتباط، کوری بارلوگ کارگردان بازی اخیر انحصاری PS4 یعنی God of War، گفته که برای بازیسازان پروسه منتقل شدن به PS5 کار آسان‌تری به نسبت پلتفرم‌های گذشته خواهد بود.

در هر نسل از کنسول‌های بازی، همیشه شما به مقطعی می‌رسید که حس می‌کنید کاملا به ساخت بازی برای آن نسل مسلط شدید، بعد اما می‌بینید که یک نسل جدید در راه هستند و پیش خود فکر می‌کنید که من همین اواخر بالاخره روی نسل فعلی مسلط شدم. با این همه اما تصور می‌کنم که این مرتبه اوضاع کمی متفاوت است. این طور به نظر می‌رسد که ما حالا زمینه‌های خوبی برای آگاهی از یکدیگر پیدا کردیم و برای نسل بعد، انتقال پیدا کردن به PS5 کم‌تر حس یک جهش مرگ و زندگی را دارد. با این همه اما من هنوز از تغییر نسل کنسولی کمی آزرده می‌شوم. ما در طول سال‌ها به ترفندهای جذابی می‌رسیم و برای نسل بعد باید آن‌ها را رها کرده و مجدد دنبال یاد گرفتن ترفندهای جدید باشیم.

البته این را هم باید گفت که یادگیری تکنیک‌های جدید چیز کاملا عالی است، با این حال شما خوب این حس را دارید که کم‌تر روی اوضاع کنترل دارید. خوشبختانه درباره PS5 و نسل بعدی کنسول‌های بازی خانگی، بازیسازان لازم نیست که مجدد به خانه اول برگردند و کارهای پایه‌ای انجام دهند.

بارلوگ در بخش دیگری از مصاحبه، گفته که SSD سفارشی PS5، از نظر او محبوب‌ترین ویژگی جدید است و او برای بهره گرفتن از آن ایده‌های شدیدا جالبی به ذهنش می‌رسد. پیرامون PS5، درحالی که می‌دانیم این کنسول در تعطیلات پایان سال 2020 عرضه می‌شود و بسیاری از بازی‌های روز لانچ و ماه‌های بعد آن نیز معرفی شدند، هنوز البته پروژه بعدی کوری بارلوگ و استودیو سونی سانتامونیکا معرفی نشده است. انتظار می‌رود که این تیم درحال ساخت دنباله بازی God of War 2018 باشند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.