نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 19 مرداد 1399
ساعت 12:00

بیش از 40% درآمد سه ماهه اخیر پلی‌استیشن حاصل فروش DLC بوده است

1 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک بررسی روی گزارش مالی اخیر سونی نشان می‌دهد که بیش از 40٪ درآمد پلی‌استیشن حاصل فروش DLC و محتواهای جانبی بازی‌ها بوده است.

شرکت سونی مدتی پیش جلسه گزارش مالی سه ماهه اخیر خود را برای سال مالی جاری برگزار کرد، که در طی آن عملکرد مالی و درآمدزایی‌های بخش‌های مختلف شرکت، از جمله بخش پلی‌استیشن (تحت عنوان Game and Network Services division) منتشر شد. پیرامون این گزارش، اخیرا یک تحلیلگر شناخته‌شده صنعت گیم اقدام به بررسی این گزارش کرده که در طی آن، ارقام جالبی از نسبت درآمدزایی‌ها در بخش‌های مختلف به دست آمده است. شما در ادامه بررسی منتشر شده توسط Daniel Ahmad از موسسه Niko Partners را مشاهده می‌کنید.

در اینجا نسبت درآمدها از فعالیت‌های بخش Game & Network Services سونی برای سه ماهه اول سال مالی 2020 دیده می‌شود:

  • فروش سخت‌افزاری کنسول: 0٫52 میلیارد دلار - 9٪
  • بازی‌های فیزیکی: 0٫35 میلیارد دلار - 6٪
  • بازی‌های دیجیتال: 1٫37 میلیارد دلار - 24٪
  • محتواهای جانبی بازی‌ها: 2٫29 میلیارد دلار - 41٪
  • سرویس‌های حق اشتراکی: 0٫87 میلیارد دلار - 16٪
  • درآمدها از بخش‌های دیگر: 0٫23 میلیارد دلار - 4٪

این بهترین عملکرد مالی سه ماهه شرکت در زمینه فروش دیجیتال نیز محسوب می‌شود. فروش دیجیتالی بازی‌ها، محتواهای جانبی و سرویس‌های حق اشتراکی که همگی به عنوان فروش دیجیتال محسوب می‌شوند، حالا به 74٪ کل درآمد در گزارش سه ماهه مالی رسیده است؛ رقمی که قبلا 53٪ بود.

با توجه به این تحلیل، یک بار دیگر این موضوع مورد تاکید قرار گرفته که نوع مصرف در میان جامعه بازیکنان، با سرعت از حالت فیزیکی به سمت خریدهای دیجیتال پیش می‌رود؛ موضوعی که سونی و دیگر کمپانی‌های این صنعت، در طول هفته‌های اخیر درباره آن صحبت کرده بودند. از دیگر اطلاعاتی که از جلسه اخیر گزارش مالی سونی منتشر شده بود، این نکته بود که فروش PS4 حالا از مرز 112 میلیون دستگاه نیز عبور کرده است. این شرکت در تعطیلات پایانی سال 2020، کنسول‌های بازی جدید PS5 را وارد بازار می‌کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.