نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 24 مرداد 1399
ساعت 09:00

استودیو سازنده سری Metro توسط Embracer Group خریداری شد

4 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی Embracer Group که THQ Nordic زیرمجموعه آن محسوب می‌شود، استودیو 4A Games سازنده عناوین Metro را خریداری کرد.

استودیو 4A Games سازنده عناوین سری Metro و یک عنوان بزرگ AAA جدید و معرفی نشده، اخیرا با مبلغ 80 میلیون دلار توسط شرکت مالک THQ Nordic یعنی Embracer Group خریداری شده است. براین اساس، Embracer Group استودیو 4A Games، فرنچایزهای متعلق به آن‌ها و همچنین موتور بازی‌سازی اختصاصی آن‌ها را خریداری کرده است. استودیو 4A Games نیز براساس این توافق همچنان به عنوان یک استودیو مستقل اما حالا در زیرمجموعه Saber Interactive فعالیت خواهد کرد. گفتنی است که Saber Interactive نیز در اوایل سال توسط Embracer خریداری شده بود. Dean Sharpe رئیس استودیو اوکراینی 4A Games در این زمینه گفت:

ما با همکاری یکدیگر، به ساخت عناوین بعدی سری Metro ادامه می‌دهیم و همچنین تمرکز خود را روی عرضه یک بازی چندنفره نیز خواهیم گذاشت. ما برای آینده نزدیک، برنامه ساخت یک IP کاملا جدید و AAA را داریم که بسیار جاه‌طلبانه خواهد بود.

همان طور که اشاره شد، 4A Games از این پس به عنوان زیرمجموعه دیگر شرکت Embracer یعنی Saber Interactive کار خواهد کرد، استودیویی که بیشتر به خاطر تجربه بازی‌های چندنفره خود شناخته می‌شود و گفته شده که همکاری میان این دو به معنی استفاده از منابع 4A Games، نظیر فرنچایز جدید و موتور بازی‌سازی آن‌ها برای ساخت یک بازی چندنفره و بزرگ است. به این ترتیب، 4A Games حالا روی دو پروژه یعنی بازی بعدی سری Metro و همچنین یک بازی جدید چندنفره و AAA کار می‌کند.

در دیگر خبرها پیرامون Embracer Group ، این شرکت همزمان با تصاحب اخیر اقدام به خرید هفت تیم دیگر یعنی Sola Media، Pow Wow Entertainment، Palindrome Interactive، Rare Earth Games، Deca Games، New World Interactive و Vermila Studios نیز کرده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.