نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 11 شهریور 1399
ساعت 12:00

PlayStation 5 احتمالا عناوین PS1، PS2 و PS3 را پشتیبانی نمی کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ براساس یک صفحه پشتیبانی رسمی در وبسایت یوبی‌سافت، Backwards compatibility کنسول پلی‌استیشن 5 فقط مربوط به عناوین PS4 است.

سونی حداکثر تا دو ماه دیگر کنسول نسل بعدی PlayStation 5 را عرضه می‌کند، و طرفداران تاکنون اطلاعات نسبتا کاملی را از طراحی ظاهری کنسول و کنترلر، مشخصات سخت‌افزاری، برخی ویژگی‌های مهم و لاین‌آپ بازی‌های آن را کسب کردند. پیرامون این کنسول، البته هنوز اطلاعات فاش نشده زیادی هم وجود دارد که انتظار می‌رود تا با نزدیک شدن به موعد انتشار، این موارد نیز مشخص شوند. یکی از ابهاماتی که درباره PS5 وجود دارد، دامنه پشتیبانی Backwards compatibility کنسول در ارتباط با کنسول‌های قبلی پلی‌استیشن است. سونی تاکنون این ویژگی را تایید کرده و گفته که «اکثر عناوین PS4» در PS5 اجرا می‌شوند. شرکت همچنین پشتیبانی از عناوین و هدست PSVR را هم تایید کرده است. با این حال سونی هرگز پشتیبانی عقبرو برای کنسول‌های دیگر نظیر PS1، PS2 و PS3 را نه تایید و نه تکذیب کرده است.

درحالی که سونی همچنان به صورت رسمی از پشتیبانی یا عدم پشتیبانی PS5 برای اجرای بازی‌های PS1، PS2 و PS3 چیزی نگفته، یوبی‌سافت در یکی از صفحات پشتیبانی خود (که البته درحال حاضر حذف شده)، اشاره کرده که «در PS5، ویژگی Backwards compatibility برای عناوین PlayStation 4 پشتیبانی می‌شود، اما این برای عناوین PlayStation 3، PlayStation 2 یا PlayStation امکان پذیر نیست.

درحالی که بازیکنان منتظر تایید رسمی این موضوع از جانب شرکت هستند، تاکنون از اکثر خبرهای رسمی و غیر رسمی، همین برداشت وجود داشت و صحبت سونی از Backwards compatibility در PS5، عمدتا در ارتباط با بازی‌های PS4 بوده است. گفتنی است که کنسول رقیب یعنی Xbox Series X، قرار است همه عناوین Xbox One و آن دسته از بازی‌های Xbox 360 و Xbox اورجینال را که در Xbox One اجرا می‌شوند نیز پشتیبانی کند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.