نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 16 شهریور 1399
ساعت 15:00

Xbox Series X از نسخه جدید DirectX12 پشتیبانی کامل می کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت تایید کرده که کارت گرافیک Xbox Series X به صورت کامل از نسخه جدید DX12_2 با تمام ویژگی‌های آن پشتیبانی می‌کند.

از بین دو شرکت حاضر در بازار کنسول‌های بازی خانگی، مایکروسافت زودتر از سونی از کنسول نسل نهمی خود یعنی Xbox Series X پرده‌برداری کرد. رونمایی کنسول و در ادامه خبرهای تکمیلی که از آن منتشر می‌شد، همگی نشان از این داشت که مایکروسافت قصد دارد تا این بار بسیار پرقدرت نسل جدیدتر را شروع کند و وعده‌های زیادی درباره قدرت بسیار بالا و ویژگی‌های جدید کنسول داده بود. یکی از مهم‌ترین بحث‌ها درباره قدرت این کنسول، به کارت گرافیک آن که برپایه معماری RDNA 2 شرکت AMD است اختصاص داشته که از نظر توان پردازشی، دو برابر قدرتمندتر از Xbox One X محسوب می‌شود. پیرامون این کارت گرافیک، مایکروسافت اخیرا تایید کرده که این GPU از نسخه جدید دایرکت‌ایکس یعنی DirectX12_2 نیز پشتیبانی می‌کند.

در این زمینه، جیسون رونالد مدیر برنامه‌ریزی تیم ایکس‌باکس که اخیرا در حساب توییتری خود، پیرامون پشتیبانی کنسول از تکنولوژی‌های جدید دایرکت‌ایکس مورد سوال واقع شده بود، پاسخ داده است. گفتنی است که این سوال، با توجه به این موضوع پرسیده شده که مایکروسافت تاکنون به شکل سوال‌برانگیزی در هیچ کدام از گزارش‌های قبلی مربوط به این کنسول، به پشتیبانی از DirectX12_2 اشاره نکرده بود. در این زمینه، رونالد تایید کرده که کنسول «پشتیبانی کاملی» از نسخه نهایی این API می‌کند، که این به معنی هماهنگی بهتر با API پی‌سی، ارتقای ویژگی‌های مربوط به raytracing، تکنولوژی‌های جدید سایه‌زنی، سطح سایه‌زنی متغیر و ... است. شما می توانید درباره ویژگی‌های DirectX12_2 به اینجا مراجعه کنید.

کنسول بازی خانگی Xbox Series X قرار است در نوامبر/آبان پیش رو وارد بازار شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.