نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 17 شهریور 1399
ساعت 09:00

یک پتنت نشان می دهد که PS5 از PSP و PS Vita پشتیبانی می کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ براساس یک پتنت رسمی ثبت شده برای PlayStation 5، به PSP و PS Vita نیز به عنوان آیتم های مورد پشتیبانی اشاره شده است.

در جریان رویداد چند ماه پیش سونی برای نمایش عناوین PS5، این شرکت سرانجام از طراحی ظاهری خود کنسول و همه اکسسوری‌های رسمی آن، نظیر کنترلر، ریموت کنترل، شارژر کنترلر و ... هم رونمایی کرده بود. جدای از اکسسوری‌های مخصوص کنسول جدید، این موضوع نیز تایید شده که برخی اکسسوری‌های قدیمی نظیر کنترلر PS4 (فقط برای بازی کردن عناوین PS4) و PSVR هم با پلی‌استیشن 5 سازگار هستند. در ارتباط با اکسسوری‌های سازگار با PS5، اخیرا پتنت رسمی جدیدی پیدا شده که نشان می‌دهد دو کنسول قابل حمل PSP و PS Vita هم با PlayStation 5 سازگاری دارند. شما تصویر بخشی از این پتنت را در ادامه مشاهده می‌کنید.

ps5 psp ps vita 1024x606

در تصویری که در پتنت اشاره شده دیده می‌شود، چندین اکسسوری از جمله هدست PSVR، دوربین پلی‌استیشن، ماوس و کیبورد، کنترلرهای قدیمی، و البته کنسول قابل حمل PSP و PS Vita وجود دارند. گفتنی است که در داخل پتنت به نام این دو یعنی PSP و PS Vita هم اشاره شده است. همچنین اشاره به PSP به عنوان سازگار با PS5، درحالی که دکمه‌ها و اینپوت‌های کنترلی کمتری به نسبت PS Vita دارد، می‌تواند نشان دهنده بازگشت ویژگی Remote Play در PS5 هم باشد. در این زمینه هرچند باید منتظر تاییدیه رسمی سونی بود.

نکته دیگر، پیرامون خود پتنت است و این موضوع که ثبت شدن یک گواهی ثبت اختراع یا پتنت، لزوما به معنی استفاده از ویژگی‌های اعلام شده در محصول نیست. سونی احتمالا کنسول جدید خود را در نوامبر/آبان وارد بازار می‌کند و تا آن زمان، رویدادها و برنامه‌های خبری بیشتری برگزار خواهند شد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.