نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 17 شهریور 1399
ساعت 12:00

حالت چندنفره Cyberpunk 2077 شامل خریدهای درون برنامه نیز می شود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ CD Projekt RED تایید کرده که حالت چندنفره Cyberpunk 2077 از یک بخش Microtransactions منطقی برخوردار است.

در طول چند سال اخیر، یکی از موضوعات بسیار مورد بحث صنعت گیم میان بازیکنان و بازیسازان در رابطه با بخش خریدهای درون برنامه‌ای، Microtransactions و اجبار نرم بازیکنان به پرداخت پول اضافی پس از خرید بازی موردنظرشان بوده است. گفتنی است که بخش خرید درون برنامه‌ای از مدت زمانی دورتر وجود داشته است، با این حال بسیاری از ناشران و بازی‌سازان در طول نسل هشتم، بیش از حد روی این روش درآمدزایی پافشاری کردند.

درحالی که انتقادات گسترده‌ای به ناشران که از این روش استفاده می‌کنند وارد بوده، CD Projekt RED یکی از بازیسازانی است که مدل عرضه محتواهای اضافی برای The Witcher 3 با تحسین سراسری بازیکنان مواجه بوده است. درحالی که انتظار می‌رود جزئیات برنامه عرضه محتواهای پس از عرضه بازی بعدی آن‌ها، یعنی Cyberpunk 2077 به زودی منتشر شود، می‌دانیم که یکی از این محتواهای پس از عرضه بخش چندنفره اختصاصی خواهد بود. پیرامون این موضوع، اخیرا Adam Kiciński مدیرعامل شرکت توضیحات جدیدی داده است.

حالت مالتی‌پلیر بازی از بخش microtransactions نیز برخوردار است، که در آن آیتم‌هایی جذاب قرار خواهد گرفت و بازیکنان از پولی که برای تهیه آن‌ها خرج می‌کنند لذت خواهند برد. ما هرگز رویکرد تهاجمی و اجبار نسبت به بازیکنانمان نخواهیم داشت، و با آن‌ها منصفانه و دوستانه رفتار می‌کنیم. به این ترتیب شما می‌توانید انتظار داشته باشید که آیتم‌های فوق‌العاده‌ای برای فروش قرار خواهد گرفت. هدف ما این بوده که فروشگاهی داشته باشیم که صرف کردن پول برای بازیکنان لذت‌بخش باشد. نمی‌خواهم چیزی را پنهان کنم ولی می‌خواهیم بازیکنان حس کنند که آنچه که تهیه می‌کنند ارزشمند است.

همین شرایط برای بخش تک‌نفره و کمپین اصلی هم وجود دارد، و ما می‌خواهیم بازیکنان از پولی که بابت خرید بازی می‌پردازند، لذت ببرند و تجربه ارزشمندی را داشته باشند. این رویکرد در خریدهای درون برنامه بخش چندنفره هم دنبال می‌شود. روشی که ما به کار می‌بریم تهاجمی نخواهد بود و بازیکنان را ناراحت نمی‌کند. در عوض می‌خواهیم آن‌ها را خوشحال کنیم و هدف ما هم حداقل همین هست.

با توجه به اینکه بحث خریدهای درون‌برنامه‌ای یکی از موضوعات پر حرف و حدیث در صنعت گیم بوده، درحال حاضر ایجاد تعادل مناسب در این بخش یکی از چالش‌های بازی‌سازان محسوب می‌شود. این امیدواری وجود دارد که CD Projekt در ایجاد این تعادل موفق عمل کند. Cyberpunk 2077 قرار است در روز 19 نوامبر (29 آبان) برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، گوگل استیدیا و پی‌سی منتشر شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.