نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 01 مهر 1399
ساعت 09:00

مایکروسافت کمپانی ZeniMax و شرکت های تابع نظیر Bethesda را خرید

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت در اطلاعیه‌ای بسیار بزرگ و سورپرایزکننده، از خریداری کمپانی ZeniMax Media و همه شرکت‌ها و استودیوهای زیرمجموعه آن نظیر Bethesda خبر داد.

در یکی از بزرگ‌ترین خبرهای تصاحب شرکت‌ها و استودیوهای بازی‌سازی در تاریخ صنعت گیم، مایکروسافت اخیرا از خریداری یکی از بزرگ‌ترین ناشران و بازی‌سازان این صنعت یعنی ZeniMax Media خبر داده است. کمپانی ZeniMax Media که خود شامل چندین شرکت، چندین استودیو، ده‌ها فرنچایز بزرگ و بیش از دو هزار کارمند است، یکی از بازیگران مهم صنعت بازی محسوب می‌شود. با اعلام این خبر از جانب مایکروسافت، یک روز قبل از شروع دوره پیش خرید کنسول‌های Xbox Series X/S، کمپانی ZeniMax و استودیوها و فرنچایزهای آن‌ها، حالا زیرمجموعه Xbox Game Studios محسوب می‌شوند.

با توجه به گزارش‌های اولیه، ارزش این معامله 7٫5 میلیارد دلار است که می‌تواند با گزارش‌های تایید نشده قبلی از سرمایه گذاری هنگفت این شرکت مرتبط باشد. در ارتباط با این خرید، فیل اسپنسر رئیس ایکس‌باکس چنین گفته است:

در طول چندین سال گذشته، من بارها با مدیران خلاق بتزدا درباره آینده صنعت گیم صحبت‌های زیاد و عمیقی داشتم و ما مدت‌هاست که می‌دانیم اهداف و فرصت‌های مشترک و مشابهی را با یکدیگر داریم. اینکه بازیسازان آن‌ها بتوانند محصولات خود را از روش‌های مختلف و بیشتر، به دست جامعه بزرگ‌تری از بازیکنان برسانند... طرفداران می‌توانند منتظر اضافه شدن کاتالوگ بازی‌های استودیوهای Bethesda در سرویس Xbox Game Pass باشند.

شرکت Bethesda از چندین استودیو زیرمجموعه و مستقل از جمله Bethesda Game Studios، id Software، MachineGames، Tango Gameworks و Arkane Studios تشکیل می‌شود که در صنعت گیم فرنچایزهایی نظیر The Elder Scrolls، Fallout، Wolfenstein، DOOM، Prey، Dishonored، The Evil Within، Quake و حتی بازی در صف عرضه و موردانتظار Starfield را تولید می‌کنند. با توجه به این تصاحب، همه این فرنچایزها از این پس بخشی از کاتالوگ فرست پارتی مایکروسافت و ایکس‌باکس محسوب خواهند شد. البته پیرامون این مورد، فیل اسپنسر و بتزدا تایید کردند که بازی‌های چندپلتفرمی همچنان به همین صورت کار خود را در پلتفرم‌های دیگر ادامه می‌دهند، که این حتی شامل GhostWire: Tokyo و Deathloop نیز می‌شود؛ دو بازی که قرار است به صورت انحصاری زمان‌دار ابتدا برای کنسول رقیب یعنی PS5 منتشر شوند. با توجه به گزارش‌ها، شرایط مالتی‌پلتفرم بودن بازی‌های آینده این استودیوها نیز به صورت مورد به مورد بررسی می‌شود و امکان عرضه آن بازی‌ها نیز برای پلتفرم‌های دیگر وجود دارد.

در هر صورت همان‌طور که مایکروسافت نیز تایید کرده، کاتالوگ کنونی استودیوهای بتزدا در راه اضافه شدن به سرویس Xbox Game Pass هستند و همه عناوین جدید و در صف عرضه این استودیوها، از روز اول و به صورت رایگان برای مشترکین این سرویس در دسترس قرار می‌گیرد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.