نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 18 آبان 1399
ساعت 18:00

گزارش های مختلف به عمر باطری DualSense در بازی ها اشاره دارد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ برخی منتقدان در جریان بررسی های اخیر کنسول PS5، به مدت زمان عمر شارژ باطری کنترلرهای DualSense در زمان تجربه بازی‌ها پرداختند.

کنترلرهای DualSense یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای پلی‌استیشن 5 در زمینه معرفی این کنسول به عنوان یک پلتفرم نسل جدید هستند. سونی در طراحی کنترلرهای کنسول جدید خود، تصمیم گرفت تا محافظه‌کاری کم تری به خرج بدهد و تحولات زیادی را روی پایه‌های کلی طراحی کنترلر DualShock 4 اعمال کند. این کنترلر، حالا از چند تکنولوژی جدید از جمله haptic feedback و adaptive triggers برخوردار است، و البته با توجه به بازخوردهای کنترلرهای فعلی PS4، کنترلرهای جدید از باطری‌های قدرتمندتری هم برخوردار هستند.

پیرامون باطری قابل شارژ و داخلی DualSense، پیش از این فاش شده بود که سونی بازخوردها از به اتمام رسیدن نسبتا سریع باطری کنترلرهای PS4 را به رسمیت شناخته و در DualSense، حالا از باطری قدرتمندتری استفاده شده است. با توجه به انتشار نقد و بررسی های رسانه‌ها پیرامون PS5، برخی بررسی‌ها شامل مدت زمان عمر شارژ DualSense نیز بوده است. در این رابطه البته ادعاها متفاوت است و برای مثال منتقد Multiplayer.it، گفته که باطری کنترلر جدید در زمان تجربه بازی Astro’s Playroom فقط دو ساعت دوام داشت و به این ترتیب نیاز به شارژ مجدد پیدا کرد. منتقدی دیگر یعنی Dave Lee که همین بازی را مثال زده است، گفته که پس از حدود چهار ساعت تجربه Astro’s Playroom شارژ باطری دسته به پایان رسیده است. باید توجه داشت که بازی Astro’s Playroom یک بازی رایگان است که روی همه کنسول‌های PS5 از قبل نصب هست و به عنوان یک دمو کامل از ویژگی‌های DualSense، به نظر با سرعت زیادی شارژ این کنترلرها را تخلیه می‌کند.

در همین رابطه، یک ادعای دیگر به بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales مربوط است، جایی که گفته شده تقریبا پس از پنج ساعت و نیم، شارژ کنترلر به پایان رسیده است. لازم به ذکر است که در تنظیمات داخلی PS5، امکان بالا بردن، پایین آوردن و حتی خاموش کردن ویژگی‌های haptic feedback و adaptive triggers قرار داده شده که به نظر می‌تواند در بالا بردن عمر شارژ باطری موثر باشد.

کنسول‌های بازی PlayStation 5 با قیمت 500 دلار و PlayStation 5 Digital Edition با قیمت 400 دلار، ابتدا در کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی در روز 12 نوامبر (22 آبان) و در بازارهای بقیه نقاط دنیا نیز در روز 19 نوامبر (29 آبان) عرضه می‌شوند. 

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.