نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 27 آبان 1399
ساعت 09:00

اسپنسر بابت سخت بودن تهیه Xbox Series X|S از طرفداران پوزش خواست

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با توجه به گزارش‌ها درباره سخت بودن تهیه کنسول‌های نسل نهمی ایکس‌باکس، فیل اسپنسر اخیرا بابت کمبود واحدهای موجود در بازار عذرخواهی کرده است.

پس از مدت‌ها انتظار و صحبت پیرامون کنسول‌های نسل نهمی، شاید هنوز کمی سخت باشد که درنظر بگیریم حالا حدود یک هفته از عرضه Xbox Series X|S در بازارهای جهان می‌گذرد. هر دو شرکت مایکروسافت و سونی، عرضه کنسول‌های جدید بازی خانگی خودشان را مدتی هست که شروع کردند و آمارهای اولیه نشان از عملکرد فوق‌العاده خوب این پلتفرم‌ها در بازار دارد. در این رابطه، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد شاهد کمبود در بازار و اتمام سریع موجودی فروشگاه‌ها از این کنسول‌ها هم هستیم، که البته با واکنش‌ها و نقدهای طرفداران نیز مواجه بوده است. پیرامون این موضوع، فیل اسپنسر رئیس ایکس‌باکس اخیرا به این نقدها اشاره و از طرفداران به خاطر کمبود موجودی کنسول‌ها در بازار معذرت‌خواهی کرده است.

اولین درخواستی که من می‌گیرم و این هم مرتبا تکرار و تکرار می‌شود، این است که «درحال حاضر تهیه این کنسول‌ها واقعا سخت است» و خوب باید بگویم که واقعا بابت این موضوع از طرفداران عذرخواهی می‌کنم. البته این نکته نیز باید گفته شود که ما این کنسول‌ها را درحال حاضر حدود دو ماه است که تولید می‌کنیم و سعی می‌کنیم تا جایی که امکانش هست در بازارها توزیع شوند؛ هرچند تقاضای بازار واقعا بالاست.

درهر صورت این یک پروسه فوق‌العاده بود. توسعه‌دهندگان عملکرد درخشانی داشتند و با در نظر گرفتن اینکه واقعا سال عجیب و پرماجرایی را داشتیم و انواع موانع که در سر راه قرار گرفت و مانع تکمیل بازی‌ها می‌شد یا تکمیل خود پلتفرم‌ها، باید از همه تیم‌ها قدردانی کرد؛ تیم‌های خودمان، سونی، همه توسعه‌دهندگان third-party که موفق شدند تا جایی که امکانش بود کارها را تکمیل کنند. واقعا شگفت‌انگیر بود.

علیرغم این عذرخواهی، مایکروسافت مدتی پیش به این موضوع اشاره داشت که کمبود کنسول‌های جدید ایکس‌باکس، ممکن است تا سه ماهه دوم سال 2021 ادامه داشته باشد. در این رابطه باید دید که شرکت‌ها و بازارها چه استراتژی برای رفع این مشکلات دنبال می‌کنند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.