نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 01 آذر 1399
ساعت 09:00

سونی در آینده اخبار جدیدی از سرویس رقیب Game Pass منتشر می کند

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ جیم رایان مدیرعامل پلی‌استیشن، به تازگی در پاسخ به احتمال معرفی سرویس رقیب درمقابل Xbox Game Pass گفته که خبرهای جدیدی در راه هستند.

سرویس اشتراکی Xbox Game Pass که بازیکنان ایکس‌باکس در ازای پرداخت ماهانه 10 دلار، به بیش از 100 بازی به همراه همه عناوین انحصاری این برند دسترسی پیدا می‌کنند، در طول این چند سال به محبوب‌ترین بخش اکوسیستم این پلتفرم تبدیل شده و جای تعجبی نیست که حالا مهم‌ترین نقش را در استراتژی مایکروسافت برای آینده ایکس‌باکس بازی می‌کند. با توجه به اینکه مایکروسافت سرمایه‌گذاری عظیمی برای این سرویس از جمله خرید کمپانی بتزدا داشت و تایید شده که این روند با بیشتر شدن بازی‌ها و دسترسی‌پذیری در پلتفرم‌های بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد، این موضوع قطعا باعث جلب توجه رقیبان ایکس‌باکس به خصوص پلی‌استیشن نیز شده است.

پیرامون معرفی سرویس اشتراکی رقیب Xbox Game Pass در پلی‌استیشن، سونی مدتی پیش گفته بود که معرفی چیزی دقیقا مشابه گیم پس از جانب سونی بسیار بعید است و این شرکت به دلیل فلسفه متفاوت خود که شامل کار روی عناوین بسیار بزرگ و پرهزینه AAA است، تمایلی به این کار ندارد. سونی البته سرویس اشتراکی نظیر PS Now را هم دارد که از بسیاری جهات مشابه گیم پس است، با این حال مهم‌ترین مزیت سرویس گیم پس که عرضه رایگان عناوین انحصاری، در روز عرضه برای مشترکین است شامل حال مشترکین PS Now نمی‌شود. در اظهارنظری جدید پیرامون احتمال معرفی سرویس رقیب برای گیم پس، جیم رایان مدیرعامل پلی‌استیشن حالا صحبت‌های امیدوارکننده‌ای انجام داده است.

در ارتباط با این موضوع، البته من باید بگویم خبرهای جدیدی در پیش هستند، ولی خوب فعلا چیزی نمی‌توان گفت. درحال حاضر ما سرویس اشتراکی خودمان یعنی PlayStation Now را هم داریم که این سرویس هم در برخی بازارها فعال است.

در سرویس اشتراکی PS Now، بازیکنانی که با پرداخت هزینه ماهانه مشترک می‌شوند امکان تجربه کتابخانه بزرگی از بازی‌ها را از طریق روش استریمی پیدا می‌کنند. این سرویس ابتدا شامل بازی‌های کنسول‌های قبل از PS4 می‌شد و امکان تجربه آن‌ها نیز فقط در این کنسول وجود داشت. با این حال تکامل بیشتر برای PS Now باعث شده تا حالا این سرویس در PC نیز در دسترس باشد و حتی تعداد زیادی عناوین PS4 نیز به کتابخانه آن اضافه شده است. در این زمینه این سرویس درحال حاضر ماه‌هاست که اجازه دانلود مستقیم ده‌ها بازی PS4 روی کنسول را هم می‌دهد و حتی امکان تجربه آفلاین آن‌ها نیز وجود دارد. باید دید که خبرهای بیشتر برای معرفی رقیب احتمالی برای گیم پس، پیرامون تکامل بیشتر سرویس PS Now است یا سونی قصد رونمایی از سرویس کاملا جدیدی را دارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.