نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 01 آذر 1399
ساعت 12:00

گسترش PlayStation Plus Collection به بازخورد طرفداران بستگی دارد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته مدیرعامل پلی‌استیشن، این شرکت تصمیم قطعی درباره گسترش عناوین موجود در PlayStation Plus Collection نگرفته است.

پس از مدت‌ها انتظار حالا رسما در ابتدای راه یک نسل جدید از کنسول‌های بازی خانگی قرار داریم و سونی نیز با PS5 همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. درحال حاضر طبیعتا عناوین نسل نهمی خیلی زیادی وجود ندارند و از همین رو، هر دو پلتفرم نسل نهمی پلی‌استیشن و ایکس‌باکس بیشتر متکی به اجرای بهتر بازی‌های نسل هشتمی از طریق Backward Compatibility هستند. این عناوین روی کنسول‌های جدید با کیفیت و راندمان بهتری اجرا می‌شوند و حتی برخی از آن‌ها، بروزرسانی‌های ویژه هم دریافت می‌کنند.

پیرامون سونی و PS5، یکی از ویژگی‌های جدید معرفی شده از جانب این شرکت پیرامون PlayStation Plus Collection بود؛ کتابخانه نه چندان بزرگی از بازی‌های نسل هشتمی که فقط در اختیار مشترکین PlayStation Plus در PS5 قرار می‌گیرد. این کتابخانه بازی‌ها، گرچه چندان بزرگ نیست ولی همچنان اسامی بزرگی در آن دیده می‌شود و تقریبا همه عناوین موجود در آن، از جمله بهترین‌های سرتاسر نسل هشتم و PS4 هستند. با توجه به ماهیت این سرویس که از نوع کتابخانه‌ای از بازی‌ها است، ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا سونی برنامه‌ای برای بزرگ‌تر کردن آن هم دارد یا خیر. جیم رایان مدیرعامل پلی‌استیشن، اخیرا گفته که این موضوع بستگی به استقبال بازیکنان خواهد داشت.

خوب ما در این رابطه باید بیشتر منتظر بمانیم و ببینیم که بازیکنان ما از سراسر جهان چگونه از PS Plus Collection استقبال می‌کنند. باید بررسی شود که برای مثال کدام بازی‌ها بیشتر از سایرین تجربه می‌شوند، یا بازیکنان چه مدت زمانی را برای تجربه کدام بازی‌ها اختصاص می‌دهند. این موارد باید قبل از تصمیم‌گیری بعدی مورد بررسی قرار بگیرند. ما معتقد هستیم که این ویژگی توانایی این را دارد که به ابزار بزرگی برای جذب مخاطب تبدیل شود. می‌توان این نظریه را مطرح کرد که اگر شما هرگز یک PS4 هم نداشته بودید و حالا بخواهید PS5 بخرید، شما درواقع یک PS4 هم دریافت می‌کنید.

بزرگ‌تر شدن احتمالی کتابخانه عناوین PS Plus Collection قطعا با استقبال مواجه خواهد شد که این خصوصا به سود آمار بسیار بالای مشترکین سرویس PS Plus خواهد بود. رایان اخیرا در رابطه با در پیش بودن خبرهای جدید درباره رقیب سرویس Game Pass هم صحبت‌های تازه‌ای را مطرح کرده بود، و باید دید که برنامه سونی برای رقابت با سرویس‌های محبوب پلتفرم‌های دیگر به چه صورت خواهد بود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.