نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 09 آذر 1399
ساعت 12:00

عناوین نسل نهمی با آشنایی بیشتر سازندگان با کنسول ها بهتر می شوند

1 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یکی ازمدیران ارشد تیم توسعه موتور بازی‌سازی Unity، معتقد است که بازیسازان با آشنایی بیشتر با کنسول‌های نسل نهمی، عناوین چشمگیرتری خواهند ساخت.

کنسول‌های بازی خانگی PS5 و Xbox Series X درحال حاضر داغ‌ترین مباحث در بین فعالان حوزه سخت‌افزار و تکنولوژی هستند. این پلتفرم‌ها در زمان لانچ و برخلاف نسل قبل، از هر جهت مجهز به پیشرفته‌ترین قطعات سخت‌افزاری و پردازنده‌های بروز هستند. از طرف دیگر این موارد تنها نکات مثبت کنسول‌های اصلی نسل نهمی نیست و این سیستم‌ها، ایده‌های جذابی را هم پیاده‌سازی کردند که استفاده از SSD های پرسرعت و ریتم و سرعت کاری بسیار بالا در حین گیمینگ از جمله این موارد هستند. این دو کنسول البته گرچه در زمینه استفاده از تکنولوژی‌ها، تا حد زیادی مشابه هم عمل کردند، ولی تفاوت‌هایی از نظر توان پردازشی میان دو کنسول هم هست که در اینجا Xbox Series X، خصوصا از نظر توان اسمی پردازش گرافیکی قدرت بیشتری دارد.

پیرامون تفاوت توان پردازشی این کنسول‌ها، Brett Bibby مدیر ارشد بخش محصولات در Unity Game Engine اخیرا صحبت‌های جالبی را مطرح کرده است.

اینجا البته بحث درباره تفاوت‌ها بین این دو کنسول نیست و درنهایت همه چیز به اینجا ختم می‌شود، که یک تیم بازیساز چگونه از آن ویژگی‌ها بهره‌گیری کند. ما هیچ وقت در حوزه کنسول‌های بازی خانگی این مقدار قدرت پردازشی را نداشتیم و هر چقدر که جلوتر برویم، با آشنا شدن بیشتر بازیسازان با این تکنولوژی‌ها، آن‌ها می‌توانند بیشتر و بیشتر از این ویژگی‌ها و هر آنچه که کنسول برای ارائه دارد بهره‌گیری کنند.

از زمان معرفی قانون Moore، خروجی عملکرد بیش از هر چیز دیگری وابسته به این است که چه میزان از محتوای شما مبتنی بر دیتا است، و اینکه همزمان چقدر خوب می‌توان این دیتاها را پردازش کرد. بهترین تجربه ممکن، برای وقتی است دیتا و محتوا به صورت هماهنگ و منظم در کنار یکدیگر کار کنند. ما در تیم Unity سرمایه‌گذاری زیادی روی این مسئله انجام دادیم تا توسعه‌دهندگان که از این موتور استفاده می‌کنند بتوانند از همه آنچه که این دو کنسول برای ارائه دارند بهره بگیرند.

در این رابطه، البته این برای اولین بار نیست که این صحبت‌ها مطرح می‌شود و انتظار کلی این است که با گذشت زمان بیشتر، عناوین باکیفیت‌تر و متمایزتری هم در کنسول‌های نسل نهمی عرضه شوند. این مسئله نیز ارتباط مستقیمی با آشنا شدن هر چه بیشتر بازیسازان با معماری سخت‌افزاری و ویژگی‌های مختلف این پلتفرم‌ها دارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.