نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 24 آذر 1399
ساعت 12:00

ظاهرا بازیکنان Cyberpunk 2077 درحال پس گرفتن پول خرید بازی هستند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مشکلات عدیده فنی Cyberpunk 2077 و اعتراضات گسترده بازیکنان به آن، ظاهرا باعث شده تا برخی پلتفرم‌ها اقدام به پس گرفتن بازی و بازپرداخت هزینه کنند.

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که برخی بازیکنان Cyberpunk 2077 در پلتفرم‌های پلی‌استیشن، ایکس‌باکس و استیم موفق به پس دادن این بازی و دریافت هزینه پرداختی شده‌اند. لازم به ذکر است که مشکلات فنی این بازی خصوصا برای کنسول‌های خانگی، اعتراضات گسترده‌ای را در بین طرفداران ایجاد کرده است. با توجه به گزارش جدید، یک کاربر ردیت اخیرا موضوع عمومی را ایجاد کرده تا همه بازیکنانی که با مشکلات فنی، کرش کردن‌های مستمر بازی و کیفیت بسیار پایین گرافیکی در پلی‌استیشن و ایکس‌باکس مواجه می‌شوند، از تجربیات خود صحبت کنند. با توجه به این گزارش، تعداد زیادی از بازیکنان تصمیم به پس دادن بازی گرفته و حتی برخی نیز از بازپرداخت موفق هزینه گفته‌اند.

در رابطه با بازپرداخت هزینه، سیاست رسمی پلی‌استیشن به خریداران اجازه می‌دهد تا در بازه زمانی حداکثر 14 روز، و در صورتی که بازی خریداری شده دانلود نشده باشد درخواست پس دادن و بازپرداخت هزینه را ایجاد کنند. همچنین در ادامه گفته شده که در صورتی که بازی خریداری شده معیوب باشد نیز امکان بازپرداخت هزینه وجود دارد. در موضوع ایجاد شده در ردیت، کاربر ایجاد کننده خبر داده که حتی پس از تجربه حدود 10 ساعته بازی در PS4، او پس از حذف کامل بازی، فایل‌های ذخیره و ... موفق به پس دادن بازی شده و هزینه پرداختی را هم دریافت کرده است. این کاربر سپس به صحبت‌های یکی از کارمندان بخش پشتیبانی پلی‌استیشن اشاره کرد و اینکه ظاهرا سونی پیرامون مشکلات فراوان نسخه پلی‌استیشن Cyberpunk 2077 اعتراض رسمی به سی‌دی پراجکت ارسال کرده است.

در این موضوع ردیت، کاربران بسیار زیادی درباره مشکلات مشابه و اعتراض به بازی گفته‌اند و اینکه آن‌ها نیز موفق به پس دادن و دریافت هزینه شدند. در بین آن‌ها حتی بازیکنان زیادی به شرایط مشابه و پس دادن بازی در پلتفرم‌های ایکس‌باکس و استیم خبر دادند. در همین رابطه، البته ظاهرا بسیاری دیگر از بازیکنان نیز چندان خوش‌شانس نبودند و موفق نشدند تا بازی را پس بدهند.

اعتراضات بازیکنان کنسولی، حتی شامل کنسول‌های نسل نهمی نیز می‌شود و البته این موارد حتی از طریق حساب رسمی بازی در توییتر نیز در جریان است. به صورت کلی، این بازی در شرایط فعلی و در روز عرضه، هرگز کیفیت گرافیکی و بصری تبلیغ شده تا پیش از موعد عرضه را روی پلی‌استیشن و ایکس‌باکس ارائه نمی‌کند و جدای از مشکلات فنی نظیر باگ‌های پرتعداد، گلیچ و افت شدید نرخ فریم، ظاهرا با مشکل کرش کردن‌های متعدد و خروج از بازی نیز مواجه است.

پیرامون مشکلات فنی بازی، اخیرا فاش شد که این عملکرد ضعیف فنی بازی باعث سقوط 29 درصدی ارزش سهام CD Projekt Red نیز شده است. به این بازی همچنین نقدهای دیگری از جمله رعایت نکردن کپی‌رایت برخی قطعات موسیقی، و نورپردازی‌ها و برخی جلوه‌های بصری که احتمال ایجاد نوعی از تشنج مصنوعی را ایجاد می‌کند نیز وارد بوده است. به هر ترتیب، سازندگان بازی در CD Projekt وعده رفع این مشکلات و رسیدگی به اعتراضات را دادند و در این رابطه چند آپدیت نیز منتشر شده است. باید دید که شرکت چگونه با این چالش‌ها برخورد و مشکلات پرتعداد بازی را برطرف می‌کند.

بازی Cyberpunk 2077 درحال حاضر برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، گوگل استیدیا و پی‌سی در دسترس قرار دارد. این بازی از طریق Backward Compatibility در کنسول‌های نسل نهمی نیز اجرا می‌شود، با این حال ورژن مخصوص نسل نهمی بازی قرار است در سال 2021 منتشر شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.