نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 07 دی 1399
ساعت 09:00

دومین شکایت گروهی علیه CD Projekt RED نیز تنظیم شده است

3 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از اعلام خبر تنظیم شکایت حقوقی رسمی علیه CD Projekt به خاطر گمراه کردن سرمایه‌گذاران، اخیرا موسسه حقوقی دیگری نیز از تنظیم یک شکایتنامه خبر داده است.

جدای از بررسی‌های اولیه عالی Cyberpunk 2077 در پلتفرم پی‌سی و همچنین عملکرد حیرت‌انگیز مالی و فروش این بازی، حواشی و جنجال‌های خبری در ارتباط با مشکلات فنی نسخه‌های کنسولی همچنان ادامه دارد. برای بسیاری از طرفداران و خریداران این نسخه‌ها البته شرایط مرجوع کردن و بازپرداخت کامل هزینه‌ها فراهم شده، ولی صحبت‌ها همچنان درباره اعتراف کمپانی سازنده یعنی CD Projekt مبنی بر پنهان‌کاری مشکلات نسخه‌های کنسولی و گمراه کردن طرفداران و سرمایه‌گذاران ادامه دارد. پیرامون این اتفاقات، مدتی پیش اعلام شد که یک موسسه حقوقی در نیویورک شکایت جمعی را از جانب سرمایه‌گذاران علیه CD Projekt تنظیم کرده، و حالا این کمپانی باید با یک دعوای حقوقی مجزا نیز مواجه شود.

در ارتباط با شکایت حقوقی دوم، اخیرا موسسه The Schall Law Firm از ایالت کالیفرنیا آمریکا نیز شکایتنامه‌ای را از جانب سرمایه‌گذاران تنظیم کرده است. گفتنی است که محتوا و کلیات این شکایتنامه نیز مشابه شکایت قبلی از موسسه Rosen Law Firm از نیویورک است و سی‌دی پراجکت در آن متهم به ارائه اطلاعات غلط و گمراه‌کننده به بازار شده است. همچنین عمده دلایل برای اثبات این شکایت نیز به شرایط بد و غیر قابل بازی بودن Cyberpunk 2077 بازمی‌گردد، که برخلاف بیانیه‌ها و ادعاهای قبل از عرضه این بازی از جانب سازنده مبنی بر شرایط مناسب آن است.

لازم به ذکر است که سونی مدتی پیش این بازی را تا اطلاع ثانوی از فروشگاه پلی‌استیشن حذف کرد، و مایکروسافت نیز پیام هشداری را مبنی بر احتمال بروز مشکلات فنی تا قبل از عرضه آپدیت‌های پیش رو در فروشگاه خود قرار داد. به هر ترتیب باید توجه داشت که اخبار اولیه از مشکلات نسخه‌های کنسولی بازی نیز منجر به سقوط ارزش سهام CD Projekt شده بود، با این حال شرکت سعی کرده تا با برگزاری کمپین بازپس دادن هزینه خریداران و پس گرفتن بازی‌ها، وعده انتشار آپدیت‌های بزرگ در دو ماه آینده و پایدار کردن کیفیت اجرای بازی در PS4 و Xbox One، از شدت اعتراضات کم کند. گفتنی است که علیرغم همه اعتراضات و با کسر کردن همه نسخه‌های مرجوع شده، سایبرپانک 2077 تاکنون بیش از 13 میلیون نسخه فروش داشته است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.