نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 13 خرداد 1402
ساعت 09:00

Street Fighter 6 رکورد Mortal Kombat 11 را در استیم پشت سر گذاشت

1 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی Street Fighter 6 به عنوان یکی از موردانتظارترین عناوین سال، اخیرا عرضه شد و با استقبال فوق‌العاده منتقدین نیز مواجه بوده است. با توجه به همین موضوع، چندان جای تعجبی نیست که آمارهای اولیه از بازخوردهای طرفداران و بازیکنان نیز به همان نسبت خوب باشد. پیرامون همین موضوع، اخیرا آماری از SteamDB در رابطه با تعداد بازیکنان همزمان و حاضر در بازی و در پلتفرم استیم منتشر شده که فاش می‌کند در دوره لانچ، این عنوان میزبان 65٫873 بازیکن به صورت همزمان بوده که بالاترین میزان هر بازی ژانر فایتینگ/مبارزه‌ای در استیم تا این لحظه است.

آمار منتشر شده SteamDB، از جهات زیادی فوق‌العاده است چون برخی رکوردها را پشت سر گذاشته که برای مثال اشاره شده این میزان به مقدار قابل‌توجهی بیشتر از آمار مشابه بازی قبلی یعنی Street Fighter 5 بوده است. در این رابطه Street Fighter 5 در دوره لانچ موفق شد میزبان همزمان 14٫783 بازیکن باشد. برای مقایسه، Mortal Kombat 11 آمار 35٫147 را به ثبت رساند که به نوعی Street Fighter 6 با فاصله دو برابری این رکورد را پشت سر گذاشته است. همچنین Tekken 7 آمار 18٫966 و Mortal Kombat X هم آمار 15٫743 بازیکن همزمان را در دوره لانچ را ثبت کرده بودند.

همان‌طور که اشاره شد، آمار ثبت شده Street Fighter 6 درحال حاضر رکوردهای قبلی برای هر بازی از سری‌های Street Fighter، Mortal Kombat یا Tekken را پشت سر گذاشته است. با این حال در ادامه سال ما شاهد انتشار نسخه‌های جدید از دو سری بازی دیگر نیز خواهیم بود و باید دید که Mortal Kombat 1 و Tekken 8 چه آمارهایی ثبت خواهند کرد.

بازی Street Fighter 6 در حال حاضر برای PS5، Xbox Series X/S، PS4 و PC در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی اختصاصی این بازی با امتیاز 9٫5 از 10 را نیز در بازی‌مگ مطالعه کنید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.