نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 13 خرداد 1402
ساعت 11:00

در Alan Wake 2 مناطق باز با قابلیت گردش آزاد نیز وجود دارد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ استدودیو Remedy Entertainment از دیرباز شهرت زیادی در ساخت عناوین داستان‌محور و خطی داشته که با توجه به روندی که صنعت گیم در این چند سال طی کرده، عناوین این تیم نیز با وجود حفط روش داستان‌گویی خطی، حال و هوای بازتر و لوکیشن‌های بزرگ تری پیدا کرده است. بازی اخیر آن‌ها یعنی Control که در سال 2019 عرضه شد، بهترین نمونه از این دست محسوب می‌شود و این بازی داستان‌محور با ارائه لوکیشن‌های بزرگ‌تر و قابل گردش، پتانسیل‌های بیشتری را برای داستان‌گویی و گیم‌پلی داشت. با این پیش‌زمینه، جای تعجبی نیست که بازی بعدی استودیو یعنی Alan Wake 2 نیز چنین فرمولی را دنبال کند.

با توجه به صحبت‌های تازه Kyle Rowley کارگردان بازی Alan Wake 2، او تایید کرده که این بازی حالا به نسبت بازی اول این مجموعه، دارای لوکیشن‌های بازتر و قابلیت گردش آزاد است.

در این نسخه، بازیکنان مجددا به Cauldron Lake بازمی‌گردند که طبیعتا از جمله موارد کلیدی در داستان نیز هست. با توجه به اینکه حالا رویکرد بازتری برای لوکیشن‌ها وجود دارد، بازیکن قادر است تا در مناطق جنگلی اینجا آزادانه گردش کند و به نوعی امکان بازگشت و بازدید مجدد محوطه‌ها در طول تجربه بازی وجود خواهد داشت. در بازی اول، شما چندان امکان این را نداشتید که محیط‌ها را جستجو کنید. در بازی جدید اما مناطق بازتر و گردش آزادانه این امکان را می‌دهد که به مناطق اطراف خیابان سرکشی کنید و کمی در شهر گردش کنید. برای مثال لوکیشن‌های قبلی مثل مهمانحانه از این طریق قابل بازدید مجدد هستند.

Rowley در ادامه به این موضوع اشاره کرد که سازندگان برای ساخت این لوکیشن ها، تحقیقات زیادی را انجام دادند تا حقایق و واقعیات منطقه شمال‌غرب آمریکا به درستی پیاده‌سازی و ساخته شود. این شامل مطالعه و حتی حضور فیزیکی افراد از استودیو نیز بوده و برای مثال آن‌ها از درختان و بافت‌های جنگلی آن مناطق اسکن‌های مختلفی تهیه کردند.

Alan Wake 2 در روز 17 اکتبر (25 مهر) برای PS5، Xbox Series X/Sو PC منتشر خواهد شد. این بازی همچنین در روز 8 ژوئن (18 خرداد) و در رویداد Summer Game Fest، شاهد انتشار تریلر گیم‌پلی جدید نیز خواهد بود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.