نویسنده: حمیدرضا سه شنبه، 09 خرداد 1402
ساعت 08:21

نقد و بررسی بازی Street Fighter 6

خیابان تو را فرا می‌خواند!

5 از 5

در اولین نگاه به Street Fighter 6 متوجه خواهید شد که کپکام تا چه حد از اشتباهات گذشته‌اش درس گرفته و تمام تلاشش رو نموده تا عنوانی درخور نام استریت فایتر به بازار عرضه کند. استریت فایتر 6 تحولی بی‌نظیر در ساختار مبارزات این سری ایجاد نموده و با دربرگرفتن بخش‌های سرگرم‌کننده متنوع همچون World Tour تلاش داشته تا یک پکیج کامل را برای مخاطبانش به ارمغان بیاورد. به طور کلی بازی از سه بخش اصلی تشکیل شده که پس از گذر از منوی ابتدایی قابل انتخاب هستند: World Tour، Battle Hub و Fighting Ground. در این مقاله به بررسی موشکافانه هر کدام از این بخش‌ها خواهیم پرداخت.

20230529221216 1

پیش از بررسی تخصصی هر بخش باید به یکی از تغییرات بزرگ بازی نسبت به نسخه‌های قبلی اشاره کنیم. برای اولین بار در سری استریت فایتر، شاهد افزوده شدن دو حالت کنترل جدید به نام داینامیک و مدرن هستیم که بازی را برای پلیرهای کم‌تجربه به شدت قابل دسترسی می‌نمایند. سیستم کنترل داینامیک بیشتر برای پلیرهای کژوال طراحی شده‌است. در این حالت با فشردن هر یک از چهار دکمه جلویی کنترلر، با توجه به فاصله شما تا حریف، کاراکتر یک سری کمبو و حرکات ویژه را اجرا می‌کند. این سیستم کنترل فقط در بخش آفلاین قابل دسترس است و در مسابقات آنلاین و رسمی قابل استفاده نخواهد بود. سیستم کنترل مدرن برای پلیرهایی طراحی شده که علاقه دارند مهارت‌های خود را در بازی بالا ببرند ولی با اجرای برخی از حرکات و موشن‌ها مشکل دارند. در این حالت، با فشردن یک یا چند دکمه مشخص، می‌توان حرکات ویژه و سوپر آرت مربوط به هر کاراکتر را اجرا نمود. جدا از این با نگه داشتن دکمه‌های تریگر کنترلر، می‌توان با فشار دادن پشت سرهم یک دکمه، کمبوهایی از پیش تعیین شده‌ را اجرا نمود. سیستم کنترل مدرن به پلیرها کمک می‌کند تا بدون توجه به موشن‌های معمول و تایمینگ دقیق کنسل کردن حرکات، بتوانند از قابلیت‌های هر کاراکتر به طور حداکثری استفاده کنند. اما قضیه به همین سادگی نیست. هر یک از حالت‌های کنترل بازی ویژگی‌ها و معایب خود را دارد که به تفصیل در قسمت بعد به آن‌ها اشاره خواهیم نمود. تنها چیزی که بارز است این است که کپکام تمام تلاشش را نموده تا از هر یک از حالات کنترل بازی به نحو احسن پشتیبانی کند.

20230529184054 1

Fighting Ground – بهشتی برای علاقه‌مندان به بازی‌های فایتینگ

برای یاد گرفتن سیر تا پیاز مبارزات بازی فقط به این بخش احتیاج دارید. پیشنهاد می‌کنم در ابتدا مستقیم مستقیم به سراغ بخش آموزشی بازی بروید و تک تک آموزش‌های آن را به دقت دنبال کنید. این بخش با آموزش ساده‌ترین حرکات همچون راه رفتن و پریدن شروع می‌شود و با شرح دادن مکانیک‌های پیچیده‌ای همچون پرفکت پَری و ویف پانیش به پایان می‌رسد. تمامی مکانیک‌ها با جزئیات تمام و به طور کاملا قابل فهم شرح داده می‌شوند و بازی به شما این امکان را می‌دهد که در حین یادگیری، این حرکات را روی حریف تمرینی خود پیاده کنید. از آن‌جا که ساختار مبارزات بازی در این نسخه کاملا دگرگون شده، باید خود را آماده کنید تا نحوه استفاده صحیح از نوار Drive و حرکات مرتبط با آن را فرا بگیرید. از این نوار به شیوه‌های مختلفی می‌توان استفاده نمود. به طور مثال با اجرای درایو راش می‌توان به حریف نزدیک شد و از حرکاتی که در حالت عادی کمبو نمی‌شوند، کمبو گرفت. علاوه بر این با استفاده از این قابلیت، حرکاتی که در حالت نرمال روی بلاک آن‌سیف هستند، سیف می‌شوند. درایو ایمپکت یک مکانیک جدید است که با مصرف مقداری از نوار درایو، به کاراکتر شما برای دو حرکت آرمور اضافه می‌کند و می‌توان از آن برای ایجاد فشار بر حریف در گوشه استیج بهره برد. در کل، انتظار نداشته باشید که با دانش قبلی خود از این سری بتوانید به سرعت در این نسخه ماهر شوید. آنقدر مکانیک‌های ریز و درشت در بازی وجود دارند که تا مدت‌ها برای تسلط یافتن بر آن‌ها به این بخش مراجعه خواهید نمود.

20230529195358 1

کپکام برای طراحی بخش‌های آموزشی سنگ تمام گذاشته و هر بخش را برای هر حالت از کنترل (کلاسیک و مدرن) به طور مجزا طراحی کرده‌است. این در مورد بخش راهنمای هر کاراکتر نیز صدق می‌کند. در این بخش می‌توان با حرکات هر کاراکتر و شیوه مبارزه آن آشنا شد. برخلاف نسخه‌های قبلی که صرفا شامل توضیحات ویدئویی بود، این بار می‌توان بعد از مشاهده توضیحات هر حرکت، آن‌ را در این بخش اجرا نمود. بخش آموزشی هر کاراکتر فقط به آموزش حرکات اکتفا نمی‌کند بلکه مبانی مبارزه با هرکدام را نیز به تفصیل شرح می‌دهد. به طور مثال، برای کاراکتر JP توضیح می‌دهد که چگونه با حفظ فاصله از حریف باید میدان مبارزه را کنترل کرد. با اتمام این بخش می‌توانید سراغ Trialهای هر کاراکتر بروید تا با کمبوهای ساده تا پیشرفته آن آشنا شوید. برای هر کاراکتر تعدادی Trial ابتدایی، متوسط و پیشرفته در نظر گرفته شده‌است. نکته جالب قضیه این جاست که این Trial‌ها گاها در حالت کنترل مدرن و کلاسیک با هم فرق می‌کنند. در هر یک از حالات هر وقت که احساس کردید که یکی از Trialها برای‌تان مشکل است، می‌توانید سرعت بازی را تا 50 درصد کاهش داده و با دقت بیشتری آن را اجرا کنید.

Street Fighter 6 Preview Controls

 حالت کنترل کلاسیک بازی به شما این آزادی را می‌دهد که هرآن‌طور که تمایل دارید در میدان مبارزه رزم‌آزمایی کنید. در واقع شاید تنها عیب این حالت این باشد که پلیرهای جدید برای یادگیری صحیح موشن‌ها و تایمینگ کانفیرم‌ها و کنسل‌ها نیاز داشته باشند که ساعت‌های طولانی وقت خود را به تمرین اختصاص دهند. حالت کنترل مدرن این عیب را تا حد زیادی برطرف کرده‌است اما از طرف دیگر شما را در اجرای حرکات معمولی تا حدی محدود می‌کند. با توجه به سیستم مشت و لگد چهاردکمه، باید مدام دست‌تان را روی تریگر قرار داده و بردارید تا حرکت مد نظرتان را بتوانید اجرا کنید. جدا از این، اجرای حرکات با استفاده از دکمه مخصوص حرکات ویژه باعث می‌شود که دمیج کمتری به حریف خود وارد کنید. باید به این نکته نیز اشاره نمود که با وجود بهره‌گیری از میانبر‌های مخصوص، باز هم برای اجرای برخی از حرکات مجبور هستید که از موشن مربوط به همان حرکت استفاده کنید. پس از تجربه بازی با هر دو حالت کنترل، می‌توانم به قطعیت بگویم که هر دو حالت به بهترین شکل ممکن طراحی شده‌اند و شاید کنترل‌ مدرن از ابزاری برای تجربه لذت‌بخش‌تر برای پلیرهای کم‌تجربه بتواند تبدیل به ابزاری قدرتمند برای مبارزه‌های جدی در تورنمت‌های آینده کپکام شود.

کم لطفی است اگر به بخش تمرینی جامع و منحصر به فرد بازی اشاره‌ای نکنیم. هر تنظیماتی که فکرش را بکنید در این بخش وجود دارد. می‌توانید با انتخاب گزینه‌های مختلف آنتی ایر زدن، ویف پانیش کردن، Throw Escape کردن و مواردی از این قبیل را تمرین کنید. فریم دیتای نشان داده شده در صفحه نیز به شما کمک می‌کند تا متوجه بشوید کدام حرکات سیف و کدام آن‌سیف هستند که البته این فقط یکی از کاربردهای بی‌شمار آن است. در بخش تمرینی می‌توانید CPU را روی درجه سختی مد نظرتان قرار دهید و از آن به عنوان یک حریف تمرینی قابل استفاده کنید. خوشبختانه هوش مصنوعی CPU در این نسخه بسیار قوی است و روی لول 8 می‌تواند قوی‌ترین پلیرها را نیز از پای دربیاورد. البته بخش اعظم این قضیه به این دلیل است که در سطوح بالا، سی‌پی‌یو اینپوت‌های شما را می‌خواند و به آن‌ها عکس‌العمل نشان می‌دهد.

20230529194301 1

دیگر بخش مهم Fighting Ground بخش آرکید بازی است که حقیقتا برای من چندان رضایت‌بخش نبود. البته با توجه به اینکه بخش ورد تور، بخش اصلی داستانی بازی به شمار می‌روند نمی‌توان از بخش آرکید انتظار زیادی داشت. در این بخش با بک‌گراند داستانی کاراکترها و سرنوشت‌ آن‌ها در این نسخه آشنا خواهید شد. روایت این بخش در قالب آرت‌ورک‌های از پیش رندر شده انجام می‌گیرد که در مجموع و در مقایسه با بخش آرکید عنوانی همچون استریت فایتر 4 جذابیت چندانی ندارند. تنها مزیت این بخش این است که پس از اتمام آن تعداد قابل توجهی آرت‌ورک جدید و قدیمی از سری استریت فایتر آنلاک خواهید کرد که بعدا در گالری قابل مشاهده خواهند بود. تنظیمات این بخش برعهده خود پلیر است. می‌توانید تعداد 5 یا 12 حریف انتخاب کنید و تعداد راندها و درجه سختی CPU را به طور دلخواه تغییر دهید.

World Tour – دور دنیا در 25 ساعت

با توجه به انتقادات گسترده‌ای که در ابتدای عرضه به نسخه پنجم به خاطر نداشتن بخش داستانی وارد شد، کپکام تصمیم گرفت که در نسخه ششم با قرار دادن حالت داستانی جدیدی به نام ورد تور هوادارن کژوال را دوباره به سمت بازی جذب کند. در این بخش شما کاراکتر خود را می‌سازید و به عنوان شاگرد لوک (چهره جدید سری استریت فایتر) وارد دنیای بازی می‌شوید. بگذارید از همین بخش ساخت کاراکتر شروع کنیم. شاید نوشته‌های من کمی اغراق‌آمیز به نظر برسند ولی بخش طراحی کاراکتر بازی نیازمند تقدیر و تحسین فراوان است. آنقدر جزئیات مختلفی برای طراحی کاراکتر در نظر گرفته شده که اگر کمی سلیقه به خرج دهید، ممکن است ساعت‌ها مشغول ساخت آواتار خود باشید. جدا از این، انیمیشن‌های مربوط به آواتار در بخش داستانی به حدی خوب طراحی شده‌اند که کاراکتر شما را با محیط بازی کاملا عجین می‌کنند. آواتار شما در جستجوی معنای «قدرت» قدم در مسیری می‌گذارد که سرشار از اتفاقات هیجان‌آور است. در ابتدای داستان، Bosch یکی از دیگر شاگردهای لوک به عنوان رقیب کاراکتر اصلی معرفی می‌شود. هدف بوش از قوی‌تر شدن کمک به مردم سرزمین خود (Nayshall) است که با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند. از همین جهت او نمی‌تواند تاب بیاورد که کاراکتر اصلی با چنین انگیزه‌ای به دنبال کسب قدرت است. او در ابتدای داستان باشگاه لوک را ترک کرده و به دنبال هدف خود می‌رود. کاراکتر اصلی از آن‌جایی که بوش را دوست خود به شمار می‌آورد به دنبال او رفته و در این مسیر درگیر اتفاقات مهمی می‌شود که پشت پرده آن‌ها افرادی قرار دارند که به دنبال احیای بقایای سازمان Shadaloo هستند.

20230526212215 1

Li-Fen، شاگرد چونلی در نقش یک هکر کلاه سفید به شما کمک می‌کند تا پرده از اسرار شخصیت‌های منفی داستان بردارید.

بخش ورد تور شما را در نقش اول یک عنوان نقش آفرینی قرار می‌دهد که مبارزات آن به صورت نبردهای فایتینگ 2.5 بعدی انجام می‌گیرند. شما با قدم گذاشتن در مترو سیتی وارد دنیای نسبتا جهان باز این شهر خواهید شد. از همان ابتدا می‌توانید با اکثریت شهروندان این شهر مبارزه انجام دهید و سطح کاراکتر خود را با هر برد بالا ببرید. علاوه بر این برخی از کاراکترها آیتم‌ها و جوایز خاصی دارند که با برآورده کردن شروط مبارزه با آن‌ها می‌توانید به آن‌ها دست پیدا کنید. این آیتم‌ها شامل لباس، واحد پول، آیتم‌های هدیه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و ... می‌شوند. شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که با کسب مهارت کافی در انجام مبارزات از پس مبارزه با هر کاراکتری برخواهید آمد اما این کاملا اشتباه است. میزان دمیجی که وارد و دریافت می‌کنید کاملا بستگی به سطح کاراکتر شما و حریف‌تان دارد. بنابراین المان‌های نقش‌آفرینی بازی را از همان ابتدا جدی بگیرید زیرا اگر صرفا به دنبال کامل کردن خط داستانی اصلی باشید مطمئنا از پس شکست برخی از کاراکترهای لول بالاتر برنخواهید آمد. از این جهت، بازی شما را به نحوی مجبور می‌کند که ساید کوئست‌های متعدد آن را کامل کنید و با کاراکترهای هم لول خودتان مدام وارد مبارزه شوید. از حیث طراحی کوئست، بخش ورد تور چندان قوی ظاهر نشده‌است. بسیاری از کوئست‌ها شما را به طور بی هدف از مکانی به مکان دیگر می‌فرستند و در این مسیر شما با مبارزانی برخورد خواهید کرد که به خون‌تان تشنه‌اند و در کوچک‌ترین برخورد شما را وارد مبارزه‌های اجباری می‌کنند. البته امکان فرار از این مبارزات وجود دارد ولی به طور کلی روند دنبال شدن توسط NPCهای متخاصم بعد از مدتی حسابی روی اعصاب‌تان خواهد رفت. خصوصا از این جهت که این NPCها بعد از مراجعه مجدد به هر مکان دوباره ظاهر می‌شوند، حتی اگر قبلا شکست‌شان داده باشید.

20230528210808 1

مبارزه با یخچال‌های سرگردان یکی از جالب‌ترین بخش‌های ورد تور است!

در ابتدای بازی شما شاگرد لوک هستید و استایل مبارزه شما دقیقا استایل مبارزه لوک است. اما با کمی گشت و گذار در محیط بازی با مبارزان افسانه‌ای آشنا خواهید شد که استایل مبارزه و حرکات ویژه خود را به شما یاد خواهند داد. این مبارزان افسانه‌ای شامل 18 کاراکتر اصلی راستر بازی هستند که هرکدام در لوکیشنی منحصر به فرد منتظر ملاقات شما هستند. برای برقراری ارتباط با برخی از آن‌ها باید با هواپیما به کشورهای دیگر سفر کنید و برخی دیگر در مترو سیتی انتظار شما را می‌کشند. پس از ارتباط با هر یک از آن‌ها می‌توانید از استایل آن کاراکتر و برخی از حرکات‌شان در مبارزات و دنیای بازی استفاده کنید. با بالا رفتن سطح کاراکتران، سطح استایل هر کاراکتر نیز افزایش می‌یابد که منجر به افزوده شدن تعاملات جدیدی با آن کاراکتر می‌شود. در این تعاملات می‌توانید با استاد خود وارد مبارزه شوید، حرکات ویژه یا سوپر آرت آن‌ها را فرا بگیرید و یا کوئست‌های جدیدی از جانب آن‌ها دریافت کنید. جدا از این، پارامتر دیگری وجود دارد که با دادن آیتم‌های هدیه سطح پیوند شما را با آن کاراکتر بالا می‌برد. این پارامتر نیز دیالوگ‌ها و آرت‌ورک‌های جدیدی از کاراکتر مورد نظر را آنلاک می‌کند. امکان برقراری ارتباط با اکثریت مبارزان افسانه‌ای در بخش‌های ابتدایی بازی میسر است، اما اگر مثل من به دنبال یاد گرفتن استایل و حرکات JP باشید باید تا اواخر بخش داستانی صبر کنید. شاید نتوان این را یک ایراد به حساب آورد ولی برای افرادی که به دنبال یک سبک مبارزه خاص هستند، این واقعیت تا حدی ناامیدکننده است.

20230528211651 1

در بخش Status گوشی همراه‌تان می‌توانید تغییرات زیادی روی ظاهر و استایل مبارزه آواتار خود پیاده کنید.

هرآنقدر که بخش ورد تور از حیث طراحی کوئست و روایت داستان ضعیف ظاهر شده باشد، از حیث شخصی سازی جبران کرده‌است. اگر از ظاهر آواتار خودتان راضی نباشید، می‌توانید با مراجعه به سالن زیبایی و پرداخت فقط 1000 زنی (واحد پول بازی) هر تغییراتی که تمایل دارید روی آن ایجاد کنید. علاوه بر این، تعداد متعددی مغازه و تاجر در بازی وجود دارند که با هر میزان پیشرفت در داستان، آیتم‌‎های جدیدی به شما خواهند فروخت. در این میان، شما می‌توانید با شکست برخی حریف‌ها آیتم‌های مخصوص رنگ لباس را به دست بیاورید و با استفاده از آن‌ها لباس‌های‌تان را به رنگ مورد علاقه خود تغییر دهید. علاوه بر این امکان تقویت کردن لباس‌ها نیز وجود دارد و صد البته بازی به شما این امکان را می‌دهد که لباس‌های مورد علاقه خود را بپوشید در حالی که از مزیت‌های دفاعی لباس‌های دیگر استفاده می‌کنید. در مجموع، بخش ورد تور شاید نتواند از حیث داستانی و نقش آفرینی چندان قوی ظاهر شود اما با قابلیت‌های شخصی‌سازی متعددی که در اختیارتان قرار می‌دهد باعث می‌شود که از گشت و گذار و مبارزه با آواتار خودتان در دنیای بازی حسابی لذت ببرید.

Battle Hub – مکانی برای تجمع بهترین‌ها

بتل هاب مکانی برای ارتباط پلیرها به صورت آنلاین است. این مکان گسترده که همزمان می‌تواند 100 پلیر را پشتبانی کند به شما این امکان را می‌دهد تا با پلیرهای دیگر آشنا شوید، ارتباط برقرار کنید و مبارزه کنید. تعداد زیادی دستگاه آرکید در هر هاب وجود دارد که شما با مراجعه به هرکدام می‌توانید با دیگر پلیرها وارد مبارزه شوید یا مبارزه دو پلیر دیگر را مشاهده کنید. علاوه بر این از طریق بتل هاب می‌توانید به بخش‌های رنک و کژوال بازی نیز دسترسی داشته باشید و از طریق قابلیت Custom Room اتاق‌های شخصی خود را بسازید و دوستان‌تان را برای مبارزه دعوت کنید. این بخش از بازی تغییرات مثبت فراوانی در مقایسه با نسخه قبلی داشته‌است. جدا از اینکه نت‌کد بازی به صورت rollback و از ابتدا طراحی شده‌است، مسابقات غالبا بسیار روان انجام می‌شوند و بازی به راحتی برای بخش‌های مختلف پلیر پیدا می‌کند. حتی با وجود اینکه ایران جزو کشورهای تحریم شده توسط کپکام قرار دارد، شما می‌توانید با استفاده از DNSهای موجود در اینترنت به راحتی به سرورهای بازی متصل شوید و در سرور مورد نظرتان مشغول به بازی شوید. یکی از عمده تغییرات مثبت بازی این بخش این است که مسابقات خیلی سریع انجام می‌شوند و در اتاق‌های شخصی این امکان وجود دارد که چند پلیر به طور همزمان با هم مسابقه دهند. در مرکز هر هاب این امکان وجود دارد که با آواتار ورد تور خود با آواتار سایر پلیرها مسابقه دهید. همچنین می‌توانید از فروشگاه موجود در هاب لباس‌ها و آیتم‌های شخصی‌سازی جدید خریداری کنید. علاوه بر این، تعدادی دستگاه آرکید مخصوص برای بازی کردن عناوین قدیمی کپکام همچون فاینال فایت و نسخه دوم استریت فایتر وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها برای کسب بالاترین امتیاز ممکن با دیگر پلیرها رقابت کنید.

art

از دیگر قابلیت‌های موجود در این بخش می‌توان به امکان ایجاد تورنمنت و شرکت در آن اشاره نمود. همچنین این امکان وجود دارد که کلاب‌های شخصی ایجاد نمود و پلیرهای مورد نظر خود را به آن دعوت کرد. CFN نیز نسبت به گذشته آپدیت شده و با استفاده از آن می‌توان رنکنیگ پلیرها را بر اساس فاکتورهای مختلف مشاهده نمود، آن‌ها را دنبال کرد، ریپلی‌های ضبط شده را مشاهده نمود و در کلاب‌های مورد نظر عضو شد.

یکی از مواردی که در نسخه نقد و بررسی در دسترس نبود و احتمالا با پچ اولیه به بازی اضافه خواهد شد، فروشگاه اختصاصی بازی برای خرید کاراکترها، رنگ‌ها و لباس‌های جدید برای 18 کاراکتر اصلی بازی است. برای خرید در این فروشگاه دو واحد پولی در نظر گرفته شده است، اولی که یک واحد پولی پرمیوم است، فایتر کوین نام دارد و برای به دست آوردن آن باید پول واقعی خرج کنید. واحد پولی دیگر درایو تیکت است که از طریق ایونت‌های بازی قابل به دست آوردن است. متاسفانه هنوز مشخص نیست به چه نحو و اندازه می‌توان این واحد دوم را به دست آورد. مسلما اگر کپکام بخواهد با همان رفتار پیشین خود جلو برود و در این زمینه خساست به خرج دهد، با موج جدیدی از اعتراضات روبرو خواهد شد.

جمع بندی

به لطف تغییرات فراوانی که در هسته گیم‌پلی سری ایجاد شده، شاهد سیستم مبارزات جدیدی هستیم که بسیار کارآمد است. مبارزات در این نسخه بیشتر روی جنبه Offensive یا هجومی تمرکز دارند و به لطف بازگشت مکانیک یونیورسال پری دیگر خبری از سلطه بی‌بدیل حالت حدس و گمان استریت فایتر 5 نیست. علاوه بر این کاراکترهای بازی از حیث استایل مبارزه کاملا منحصر به فرد هستند و برای هر سلیقه و سطح تجربه‌‌ای گزینه‌ای مناسب ارائه می‌دهند. کاراکترهایی همچون لیلی و ماریسا به لطف سیستم مبارزه ساده‌تر برای پلیرهای جدید مناسب‌تر هستند. در عین حال کاراکتری مثل JP بیشتر مناسب پلیرهای کارکشته‌ای است که بتوانند از پتانسیل‌های این کاراکتر به بهترین شکل استفاده کنند. بد نیست به طراحی هنری کاراکترها، استیج‌ها و انیمیشن‌های بازی نیز اشاره‌ای داشته باشیم. کپکام در این نسخه تمرکز زیادی روی این قضیه داشته است و از این جهت شاهد یکی از زیباترین عناوین سری هستیم که در عین واقع‌پذیرتر شدن، توانسته استایل هنری سری را حفظ کند. از حیث موسیقی اما، شاهد دگرگونی جدیدی در این سری هستیم. دیگر خبری از ریمیکس ترک‌های نوستالژیک هر کاراکتر نیست و برای هر کاراکتر یک تم کاملا جدید طراحی شده که نشان از تغییرات آن کاراکتر در نسخه جدید دارد. شاید مدتی طول بکشد تا گوش‌مان به این ترک‌ها عادت کند ولی چیزی که مسلم است این است که کپکام در این زمینه نیز گل کاشته است.

20230529221247 1

در مجموع استریت فایتر 6 ادامه‌ای شایسته برای این سری افسانه‌ای به شمار می‌رود که آینده این سری محبوب را تا سالیان دراز تضمین خواهد نمود. خوشبختانه به لطف تغییرات اساسی در سیستم مبارزات و طراحی بی‌نظیر کاراکترها، شاهد عنوانی هستیم که از بازی کردنش و مشاهده تورنمنت‌هایش بیش از هر زمان لذت خواهیم برد. به علاوه، به لطف سیستم‌های کنترل جدید و مدهای آفلاین همچون ورد تور، پلیرهای جدید و کم تجربه دلایل بیشتری برای تجربه بازی خواهند داشت.

  • کارگردان: Takayuki Nakayama
  • استودیوی سازنده: Capcom
  • زمان مورد نیاز برای اتمام بازی: 25
  • پلتفرم تحت بررسی: PC
گرافیک
9.5
گیم پلی
9.5
سرگرم کنندگی
9.5
موسیقی و صداگذاری
9.5
ارزش تجربه
9.5
در مجموع استریت فایتر 6 ادامه‌ای شایسته برای این سری افسانه‌ای به شمار می‌رود که آینده این سری محبوب را تا سالیان دراز تضمین خواهد نمود. خوشبختانه به لطف تغییرات اساسی در سیستم مبارزات و طراحی بی‌نظیر کاراکترها، شاهد عنوانی هستیم که از بازی کردنش و مشاهده تورنمنت‌هایش بیش از هر زمان لذت خواهیم برد. به علاوه، به لطف سیستم‌های کنترل جدید و مدهای آفلاین همچون ورد تور، پلیرهای جدید و کم تجربه دلایل بیشتری برای تجربه بازی خواهند داشت.
نقاط قوت
  • طراحی بی‌نظیر کاراکترها از حیث ظاهری و گیم‌پلی
  • جلوه‌های بصری چشم نواز
  • سیستم مبارزات پیچیده و چندلایه
  • بخش آموزشی و تمرینی جامع و پیشرفته
  • نت‌کد عالی
نقاط ضعف
  • طراحی ناامید کننده کوئست‌های ورد تور
6.7/10

امتیاز شما

(13 رای )
9.5/10
فوق العاده
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.