نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 31 خرداد 1402
ساعت 09:00

به گفته مت بوتی VR برای سرمایه گذاری هنوز آن قدر بزرگ نیست

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با وجود اینکه واقعیت مجازی یا VR در طول چند سال گذشته خصوصا با سرمایه‌گذاری بالای شرکت‌های سونی و متا موفقیت‌های زیادی کسب کرده است، فروش محدود سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این حوزه از سرگرمی باعث شده تا همچنان به عنوان یک بازار حاشیه‌ای درنظر گرفته شود. با توجه به همین موضوع، مت بوتی رئیس استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس اخیرا در مصاحبه‌ای محدود بودن گستره مخاطبان VR را دلیل عدم ورود جدی این پلتفرم می‌داند. او در این زمینه گفت:

فکر می‌کنم این حوزه برای ما این طور است که کمی بیشتر صبر کنیم تا مخاطبان کافی برای آن پیدا شود. با توجه به IP های بزرگی که در اختیار داریم، اقبال بلندی هم داشتیم که آن‌ها را به فرنچایزهای بزرگ و با مخاطبان گسترده تبدیل کنیم. ما در حال حاضر 10 بازی داشتیم که موفق شدند مجموعا به 10 میلیون بازیکن دست پیدا کنند، که خوب موفقیت بزرگی محسوب می‌شود؛ این گستره مخاطبان مد نظر ما است و هنوز VR یا AR به آن نقطه نرسیده‌اند.

گفتنی است که موضوع عدم علاقه مایکروسافت و ایکس‌باکس به حوزه واقعیت مجازی، البته چندان هم جدید نیست و مسئولان شرکت قبلا هم در چند نوبت به این اشاره کرده بودند که VR فعلا حوزه‌ای نیست که علاقه به تمرکز روی آن را داشته باشند. به هر ترتیب دیگر شرکت‌های فعال حوزه سرگرمی به سرمایه‌گذاری روی این بازار ادامه می‌دهند. در این رابطه متا در ادامه سال Meta Quest 3 را عرضه خواهد کرد و اوایل سال میلادی فعلی هم سونی، اقدام به عرضه PS VR2 کرده بود. در این رابطه گزارشی وجود داشت که فاش می‌کرد پلی‌استیشن لانچ پایین‌تر از حد تصوری برای PS VR2 داشته است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.