نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 03 آبان 1402
ساعت 11:00

رشد مشترکین Xbox Game Pass پایین تر از برآورد مدیرعامل بوده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک سند عمومی جدید از مایکروسافت فاش می‌کند که ساتیا نادلا مدیرعامل این شرکت اقدام به کاهش برآورد رشد مشترکین و درآمد Xbox Game Pass کرده است. با توجه به این گزارش که اولین بار توسط Axios مطرح شده، طرح نادلا برای سنجش راندمان بخش‌های مختلف شرکت برای سال مالی قبل (که فروردین گذشته تمام شد) به برآورد 4٫4 درصدی رشد درآمدهای بخش Xbox و سرویس‌های آن اشاره داشت.

با در نظر گرفتن این برآورد و آمار نهایی، می‌توان گفت که مایکروسافت و ایکس‌باکس موفق نشدند به درآمدزایی مدنظر از محتواهای ایکس‌باکس و سرویس‌های آن دست پیدا کنند و با ثبت رشد تنها 0٫7 درصدی این بخش در این سال مالی، عملا تنها 10 درصد از برآورد مدیرعامل شرکت در طرح سنجش او به دست آمده است. گزارش Axios در ادامه اشاره می‌کند که در طرح نادلا، از برآورد رشد مشترکین سرویس Game Pass به میزان 73 درصد خبر می‌داد، حال اینکه در این بخش نیز آمار کنونی بسیار پایین‌تر و عملا 28 درصد رشد را نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است که مایکروسافت اخیرا موفق به نهایی کردن خریداری کمپانی Activision Blizzard King شد و این ناشر بزرگ صنعت بازی حالا زیرمجموعه‌ای از ایکس‌باکس محسوب می‌شود. انتظار می‌رود که با تکمیل فرایند ادغام و اضافه شدن عناوین این شرکت به سرویس گیم پس، نقطه عطف بزرگی برای رشد بیشتر این سرویس محسوب شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.