نویسنده: علیرضا رسولیان جمعه، 24 آذر 1402
ساعت 14:15

ناتی داگ بازی چندنفره The Last of Us را لغو کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ استودیو ناتی داگ توسعه‌ی بازی چندنفره‌ی آنلاین The Last of Us را متوقف کرد تا بر روی ساخت بازی‌های تک‌نفره و داستانی تمرکز کند.

این استودیو در بیانیه‌ی جدیدی اعلام کرد که ساخت بازی چندنفره The Last of Us نیازمند منابع زیادی بود و ناتی داگ باید سال‌ها با محتواهای مختلف از آن پشتیبانی می‌کرد، موضوعی که شدیداً بر روی روند ساخت بازی‌های تک‌نفره و داستانی این استودیو تأثیر مستقیم می‌گذاشت و مانع توسعه‌ی مناسب بازی‌های آینده‌ی این استودیو می‌شد.

ناتی داگ گفته که از علاقه و اشتیاق طرفداران The Last of Us به این تجربه‌ی چندنفره و آنلاین آگاه است. با این حال، آن‌ها مجبور به اتخاذ این «تصمیم سخت» شدند و توسعه‌ی این بازی را متوقف کردند. ناتی داگ همچنین افزود که گستردگی و جاه‌طلبی زیاد این پروژه به‌قدری شده بود که این استودیو یا باید به شکل تمام‌وقت بر روی پشتیبانی از بازی لایو سرویس جدیدش متمرکز می‌شد یا آن را لغو کرده و بر روی ساخت عناوین تک‌نفره و داستانی که میراث ناتی داگ و نقطه‌ی قوت اصلی آن‌ها به حساب می‌آید، تمرکز می‌کرد.

این استودیو در ادامه تأکید کرد که در حال حاضر بر روی بیش از یک بازی مشغول به کار است اما جزئیات بیشتری درباره‌ی این عناوین ارائه نداد تا گمانه‌زنی‌ها پیرامون بازی بعدی ناتی داگ بار دیگر دامن بگیرد.

در ماه مه سال جاری میلادی گزارش شده بود که توسعه‌ی بازی چندنفره‌ی آنلاین The Last of Us با مشکل روبه‌رو شده و مقیاس آن نسبت به قبل کاهش یافته است. در ماه اکتبر امسال نیز شاهد تعدیل نیرو در استودیو ناتی داگ بودیم و گزارش می‌شد که پروژه‌ی بازی چندنفره‌ی آنلاین The Last of Us به حالت تعلیق درآمده است.

اکنون و با تأیید ناتی داگ اما مشخص شد که آن شایعات و گزارشات قبلی تا حد زیادی صحت داشته‌اند و دوران توسعه‌ی این بازی با مشکلات زیادی همراه بوده است. این استودیو دیگر بر روی بازی چندنفره‌ی آنلاین The Last of Us کار نخواهد کرد و تمرکز اصلی ناتی داگ صرف ساخت بازی‌های داستانی باکیفیت و انحصاری پلی استیشن می‌شود.

نسخه‌ی ریمستر بازی The Last of Us Part 2 نیز چندهفته پیش توسط ناتی داگ به‌صورت رسمی تأیید شد و این نسخه در تاریخ ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۹ دی ۱۴۰۲) برای پلی استیشن ۵ در دسترس قرار خواهد گرفت.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.