نویسنده: علیرضا رسولیان یکشنبه، 26 آذر 1402
ساعت 20:00

موتور بازی‌سازی Marvel’s Blade مشخص شد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ نام موتور بازی‌سازی عنوان موردانتظار Marvel’s Blade در پروفایل لینکدین یکی از اعضای شعبه‌ی لیون استودیوی آرکین رؤیت شد.

استودیوی آرکین لیون (Arkane Lyon) که با بازی Deathloop توانست موفقیت چشمگیری را به‌دست بیاورد، در جریان مراسم The Game Awards 2023 به‌شکل غیرمنتظره از بازی بعدی خود با نام «Marvel’s Blade» رونمایی کرد. کمی بعدتر نیز مشخص شد که این استودیو نزدیک به دو سال بر روی این بازی مشغول به کار بوده است و احتمالاً مهره‌ی اصلی مایکروسافت در میدان رقابت با بازی‌های انحصاری اسپایدرمن اینسامنیاک خواهد بود.

از آن‌جایی که بازی Marvel’s Blade در اوایل دوران توسعه به سر می‌برد، هنوز جزئیات چندانی درباره‌ی آن در دسترس نیست اما این‌طور که به نظر می‌رسد، آرکین لیون قصد دارد بار دیگر به موتور بازی‌سازی مورداعتماد خود یعنی «Void Engine» برگردد.

این روزها توسعه‌دهندگان صنعت بازی‌های ویدیویی در حال دور شدن از ساخت موتورهای بازی‌سازی اختصاصی هستند و حتی استودیوهای شناخته‌شده‌ای مانند سی‌دی پراجکت رد نیز موتورهای بازی‌سازی مخصوص خود را رها کردند و به سراغ موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) رفته‌اند.

با این وجود، پروفایل لینکدین توماس موته (Thomas Mothe) که پیش از این در استودیوهای EA Motive و Eidos Montreal مشغول به کار بوده و هم‌اکنون هنرمند ارشد نورپردازی در شعبه‌ی لیون استودیوی آرکین است، تأیید کرده که موتور بازی‌سازی Marvel’s Blade قرار نیست آنریل انجین ۵ باشد و این استودیو در ساخت بازی جدید خود نیز به استفاده از Void Engine ادامه خواهد داد.

نکته‌ی قابل توجهی که در این زمینه وجود دارد، مربوط به شعبه‌ی آستین استودیوی آرکین و استفاده‌ی اعضای آن تیم از موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۴ برای ساخت بازی Redfall است. با توجه به این تغییر موتور بازی‌سازی، برخی فکر می‌کردند که شعبه‌ی لیون نیز به سراغ آنریل انجین برود اما انگار لیون نسبت به آستین تصمیم متفاوتی اتخاذ کرده است.

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، بازی Redfall در زمان عرضه با مشکلات فراوانی روبه‌رو بود و حتی از پس ارائه‌ی حالت ۶۰ فریم در ثانیه بر روی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس  نیز برنمی‌آمد. طبق گزارشات و گمانه‌زنی‌های پیرامون این بازی ناموفق، بسیاری از این مشکلات فنی به عدم آشنایی تیم توسعه‌ی آرکین آستین با موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۴ مربوط بود و این موضوع تأثیر قابل لمسی در توسعه‌ی بازی ردفال گذاشت. اگر این شایعات صحت داشته باشند، تصمیم شعبه‌ی لیون استودیوی آرکین مبنی‌بر بازگشت به Void Engine به‌عنوان بستر اصلی توسعه‌ی بازی Marvel’s Blade، انتخاب هوشمندانه‌ای بوده است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.