نویسنده: Ali پنج شنبه، 17 دی 1394
ساعت 19:23

مصاحبه با کاتسورا هاشینو، کارگردان Persona 5، در آخرین شماره "فامیتسو"

4.67 از 5

آخرین شماره هفته نامه فامیتسو (Famitsu) شامل مصاحبه با 110 سازنده بازی ژاپنی است که در آن در باره ی دیدگاه‌شان نسبت به سال 2016 از آنها سوال شده است و در این بین کارگردان شرکت Atlus، کاتسورا هاشینو، درباره هدفهای خود در زمینه داستان پردازی در بازی‌ها به خصوص بازی Persona 5 توضیح میدهد.

Hashino Katsura

اسکن مصاحبه هاشینو در مجله فامیتسو

 کاتسورا هاشینو (Atlus):
" به نظر من در حقیقت تفاوت بازی ها با فیلم و رمان این هست که شما بر اساس انتخابهایی که در طول بازی انجام می‌دین در پایان برای نحوه خاتمه بازی به طور مستقیم احساس مسئولیت کنید. همچنین در حقیقت من بازی‌هام رو چیزی که صرفا برای تمام کردن باشه، نمی‌دونم بلکه فکر می‌کنم چیزی فراتر از سرگرمی و بسیار تاثیر گذار هستند. در حقیقت این همون دلیلیه که باعث شد وارد دنیا بازی بشم. من فکر می‌کنم بازی بعدیم، هرچند کم، به این هدف دست پیدا کرده. خیلی خوشحال می‌شم که این بازی بتونه انتظار کسانی رو که خیلی وقته منتظرش هستن برآورده کنه و براشون لذت بخش باشه.
در سال 2016، ما تصمیم داریم که یکی از بزرگترین بازی‌های تا به حال مون رو، Persona 5، به طور موفقیت آمیز به بازار عرضه کنیم. وقتی که عرضه بازی به تاخیر افتاد، ما گفتیم که میخواهیم برای هر چه بهتر کردن بازی و ارائه یک بازی بی نقص تمام تلاشمون رو بکنیم. و الان احساس می‌کنم که ما به اون نقطه رسیدیم. لطفا منتظر خبرهای جدید که به زودی منتشر می‌شن، باشید."

Persona 5 قرار است برای کنسول های PS3 و PS4 در اواخر تابستان 2016 در ژاپن و در ادامه همان سال برای آمریکای شمالی عرضه شود.

Ali | اخبار | 07/01/2016
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    یعنی اولین پایانی که برای Persona 4 دیدم یک فاجعه ی به تمام معنی بود ولی من اصلا نسبت به اون احساس مسئولیت نمیکردم :nothi:
    کلا برای Persona 4 Golden من 3 تا پایان مختلف دیدم که انتخاب هام در ارتباط با اونها تاثیر گذار بود اما کاملا مرتبط نبود . به عبارت دیگه باید یکسری Event ها رو انجام میدادم تا مثلا یک اتفاقی داخل بازی بیفته . مثلا باید قبل از اینکه کاری رو انجام بدم با یک نفر حرف میزدم . گفتگو ها و مکالمات روی ارتباط ها تاثیر میذاشت اما ربطی به پایان بازی نداشت . فقط یک گفتگوی تاثیر گذار داشت که اون هم تقریبا آخرای بازی داخل بیمارستان اتفاق می افتاد .

    ‏ali_jp_n از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 102
    تشکر: 152
    تشکرشده: 117
    پروفایل psn: Ali_JP_N
    رتبه لیدربرد psn: 108
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: SirGhas
    یعنی اولین پایانی که برای Persona 4 دیدم یک فاجعه ی به تمام معنی بود ولی من اصلا نسبت به اون احساس مسئولیت نمیکردم :nothi: کلا برای Persona 4 Golden من 3 تا پایان مختلف دیدم که انتخاب هام در ارتباط با اونها تاثیر گذار بود اما کاملا مرتبط نبود . به عبارت دیگه باید یکسری Event ها رو انجام میدادم تا مثلا یک اتفاقی داخل بازی بیفته . مثلا باید قبل از اینکه کاری رو انجام بدم با یک نفر حرف میزدم . گفتگو ها و مکالمات روی ارتباط ها تاثیر میذاشت اما ربطی به پایان بازی نداشت . فقط یک گفتگوی تاثیر گذار داشت که اون هم تقریبا آخرای بازی داخل بیمارستان اتفاق می افتاد .

    درسته، شاید تو پرسونا اونقدر که باید انتخاب ها توی پایان بازی تاثیر گذار نبودن اما بازم اینکه من توی روند داستان نقش دارم واسم خیلی لذت بخش بود. همچنین توی بازی های جدیدتر آقای هاشینو مثل کاترین (Catherine) این موضوع مملوس تر هست. من خودم توی این بازی حتی با گرفتن یک پایان خوب بازم عذاب وجدان داشتم که چرا یک انتخاب دیگه نکردم :TT: چون که باید بین دو نفر که در طول بازی خیلی خوب باهاشون آشنا شده بودم انتخاب می کردم و خب طبیعتا یکم سخت بود. یاد ویچر افتادم که شخصیت هاش اینقدر خوب نوشته شده بودند و منم آخرش نتونستم بین "ینیفر" و "تریس" یکی رو انتخاب کنم و آخرش اون بلا رو سرم اومد :grin:

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.