نویسنده: قاسم ممتاز جمعه، 18 دی 1394
ساعت 19:53

ویدئو خبر: باریک ترین و خوش قیمت ترین لپ تاپ بازی Razer

5 از 5

در نمایشگاه CES 2016 کمپانی معروف Razer نسخه ای از لپ تاپ های مناسب بازی خود را معرفی نمود که علاوه بر ویژگی های سخت افزاری خاص و توان پردازش بالا از قیمت مناسبی نیز بر خوردار بود . در ادامه به بررسی مصاحبه ی گیم اسپات با آقای Travis Furst مدیر بخش بازاریابی Razer می پردازیم .

مشخصات الوترا بوک مخصوص بازی ریزر

از ابتدای مصاحبه تا این بخش از ویدئو ، گزارشگر گیم اسپات در رابطه با 2 محصول جدیدی که تیم Razer برای معرفی به CES 2016 آورده است صحبت می کند . اولین محصول نسخه ای جدید از لپ تاپ های سری Blade شرکت Razer است .لپ تاپی از سری لپ تاپ های UltraBook با اندازه ی تصویر 12.5 اینچ و نمایشگری با رزولوشن تصویر 4K . در رابطه با این نمایشگر آقای Frust اضافه میکند که نمایشگر این لپ تاپ فوق العاده طراحی شده است و بصورت 100 درصد از طیف رنگ های RGB نرم افزار های Adobe پشتیبانی میکند به نحوی که علاوه بر بازی گزینه ی بسیار مناسبی برای ویرایش تصویر نیز به حساب می آید . از طرفی این لپ تاپ  تنها وزنی معادل 1247 گرم دارد که باعث میشود در رده ی لپ تاپ های بسیار سبک قرار بگیرد .

Razer gaming ultra book laptop

در این بخش از ویدئو به کیبرد خاص این لپ تاپ که رنگ پس زمینه ی دکمه ها از نوع RGB بوده و بین 16.8 میلیون رنگ تغییر میکند اشاره شده است و با توجه به سیستم سخت افزاری قدرتمندی که توان پردازشی این لپ تاپ را تشکیل داده است و صفحه ی نمایش 4K ، در رابطه با طول عمر باطری لپ تاپ و همینطور رزولوشن پنل تصویر سوال میشود . آقای Frust توضیح میدهد که پنل دستگاه از نوع Quad HD میباشد و از این رو بازی ها را با رزولوشن تصویر 4K اجرا می کند و بطور کلی از رزولوشن تصویر 1080P استفاده نمیشود . باطری دستگاه برای 8 ساعت استفاده ی مداوم طراحی شده است که بازدهی بسیار بالای باطری را نشان میدهد . اما از آقای Frust در رابطه با این 8 ساعت طول عمر باطری سوال میشود که عموما این مقدار برای استفاده ی روزمره از لپ تاپ و همینطور جستجو در اینترنت است . اگر از لپ تاپ برای مواردی که نیاز به پردازش بسیار بیشتری دارند . از قبیل اجرای بازی Fallout 4 استفاده شود طول عمر باطری دستگاه چه مقدار خواهد بود ؟ در جواب این سوال آقای Frust به این موضوع اشاره میکند که ایده ی ساخت لپ تاپ های سری Ultrabook این است که در عین استفاده از سخت افزار های قدرتمند ، لپ تاپ اندازه ی کوچک و وزن کمی داشته باشد . برای استفاده از لپ تاپ برای پردازش های سنگین گرافیکی توصیه ای که می شود استفاده از قطعه ی جانبی ساخت Razer برای پشتیبانی از کارت گرافیک اکسترنال با نام Razer Core می باشد .

Razer gaming ultra book laptop


در این قسمت در رابطه با قطعه ی جانبی ( Razer Core ) که بواسطه ی آن میشود یک کارت گرافیک دسکتاپ را که از طریق منبع برق جداگانه ای تغذیه میشود به لپ تاپ متصل نمود سوال میشود . آقای Frust به یکی دیگر از درگاه های ارزشمند لپ تاپ  یعنی پورت Thunderbolt 3 اشاره میکند . این پورت قابلیت انتقال دیتا تا حجم 4 گیگابایت بر ثانیه را دارا میباشد . از طریق این پورت کارت گرافیک اکسترنال که داخل Razer Core نصب شده است به لپ تاپ متصل می شود . داخل Razer Core میشود از کارت گرافیک های AMD یا Nvidia استفاده کرد تا جایگزین کارت گرافیک لپ تاپ شده و آن را به سخت افزاری قدرتمند برای بازی تبدیل کند . در پشت لپ تاپ هم پورت های USB و Ethernet تعبیه شده است که با استفاده از آنها میتوان حقیقتا این Ultra Book کوچک را به یک کامپیوتر دسکتاپ قدرتمند تبدیل نمود .

Razer gaming ultra book laptop

در ادامه در رابطه با اینکه برای استفاده از کارت گرافیک دسکتاپ بر روی Razer Core آیا محدودیتی وجود خواهد داشت سوال میشود و اینکه به عنوان مثال آیا میشود از یک کارت گرافیک Titan داخل Razer Core استفاده نمود یا خیر .
بگفته ی آقای Frust منبع تغذیه ی Razer Core از نوع 500 وات است که علاوه بر پشتیبانی از کارت گرافیک انرژی مورد نیاز برای سیستم خنک کننده ی دستگاه را نیز تامین میکند . Razer Core می تواند در آن واحد از دو کارت گرافیک AMD یا Nvidia برای تامین توان پردازشی مورد نیاز لپ تاپ بهره ببرد و مادامی که انرژی مورد نیاز کارت گرافیک تامین شود محدودیتی در نوع آن وجود نخواهد داشت . و در نهایت با توجه به اینکه لپ تاپ بدون کارت گرافیک جانبی عرضه شده و Razer Core نوعی قطعه ی جانبی برای آن به حساب می آید که کاربران باید آن را بطور جداگانه خریداری کنند در رابطه با قیمت لپ تاپ از آقای Frust سوال میشود .
نسخه ی Quad HD لپ تاپ با پردازشگر Core i7  که البته در مورد سرعت پردازش و مدل آن توضیحی داده نمیشود قیمتی معادل 999 دلار خواهد داشت . Razer Core قرار است در 6 ماه نخست سال 2016 عرضه شود و هنوز در رابطه با قیمت این قطعه اطلاعی در دسترس نیست اما بزودی قیمت Razer Core اعلام خواهد شد .

ویدئوی این مصاحبه را میتوانید از لینک زیر مشاهده نمائید :

ویدئو

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.